Overslaan en naar de inhoud gaan

DigitasLBI start samenwerking met Amsterdam Creative Industries Network

Het bureau stelt real-time marketing 'cockpit' BrandLive ter beschikking aan studenten en onderzoekers van hogescholen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Initiatiefnemers van Amsterdam Creative Industries Network zijn de drie grootste hbo-instellingen op het gebied van de creatieve industrie en ICT-sector: de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten, de Hogeschool van Amsterdam en Hogeschool Inholland. Het Amsterdam Creative Industries Network biedt labs waarin studenten en onderzoekers van hogescholen samen met industriepartners werken aan het creatief inzetten van nieuwe technologie.

De samenwerking met DigitasLBI concentreert zich op het real-time marketing concept , dat integraal beschikbaar wordt gesteld aan Amsterdamse hbo onderzoekers en studenten. BrandLIVE is een real-time marketing ‘cockpit’; een kamer vol schermen waarin content gecreëerd en gedistribueerd wordt met de snelheid van een newsroom.

Praktijkomgeving
Studenten en onderzoekers werken vanuit labs aan maatschappelijke vraagstukken met relevantie voor de industrie. Door de inzet van de BrandLIVE kunnen zij de theoretische kennis nu direct toepassen in een praktijkomgeving.

“De installatie van de BrandLIVE ruimte voegt waarde toe aan het netwerk dat we aan het ontwikkelen zijn. Een &;triple win&; situatie voor onderwijs, onderzoek en het bedrijfsleven”, aldus Matthijs ten Berge, directeur Amsterdam Creative Industries Network.

De kamer is opgesteld, er wordt nu bepaald welke projecten er in gaan &;draaien&;. Met hoeveel studenten en onderzoekers er gestart gaat worden, is nog niet bekend. &;Dat hangt af van het project,&; reageert DigitasLBI-woordvoerder Ragna Dik: &;De ruimte is gewoon aanwezig, dus er is capaciteit om veel mensen hiermee kennis te laten maken.&

Real time marketing
De creatieve industrie en de hogescholen werken op meer fronten samen. In september gaat een van start als resultaat van samenwerking tussen negen digitale en creatieve bureaus en de Hogeschool van Amsterdam (HvA).

De partnership met Amsterdam Creatieve Industries Network is van een andere orde, weet Dik. &;Met dit project bieden we niet een echte opleiding aan, maar BrandLIVE biedt studenten en onderzoekers hiermee wel de mogelijkheid om gebruik te maken van alle real time marketing tools die BrandLIVE biedt. Het is echt leuk om te merken dat die studenten dit echt razend interessant vinden, en heel eager zijn.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in