Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn alle AMMA 2019 winnaars

Ziggo is merk van het jaar, Qmusic mediaexploitant van het jaar, ZIGT mediabureau en Greenhouse Group digitaal bureau van het jaar.
AMMA
AMMA

Dit zijn alle winnaars:

Merk van het jaar: Hoe Ziggo onderscheidend vermogen vanuit media weet te realiseren – VodafoneZiggo, OMD, J. Walter Thompson Amsterdam, SearchResult, DisXT en Kumpany

(Genomineerd:
LINDA. Het mediamerk voor alle leuke vrouwen van Nederland - Mood for Magazines)

related partner content for mobile comes here


Media-exploitant van het jaar: Qmusic

(Genomineerd: 
Wayne Parker Kent
De Persgroep)


Digitaal bureau van het jaar: Greenhouse Group

(Genomineerd:
Storm Digital 
iProspect)


Mediabureau van het jaar: ZIGT

(Genomineerd:
MediaCom
Initiative
Mediaxplain)



YIM Talent van het jaar: Thomas van der Biezen – Greenhouse Group

(Genomineerd: Thies van Zadelhoff – Mediaxplain* en Marco Woltersom – PHD Media)
 

Sales representative van het jaar: Mascha Colmans-de Graaf - Jean Mineur Mediavision

(Genomineerd Rick Vriesema - Exterion Media en Eva Rozenbeek - Exterion Media)
 

Beste inzet van een medium: Hans Anders: Hoor wat je mist! - Hans Anders, Initiative, Talpa, Starkey, RTL

(Genomineerd: Het Perroncollege, leren terwijl je wacht! - Open Universiteit, ZIGT, Exterion Media 
Volvo XC40 owns the streets - Volvo, Mindshare Greenhouse, Ogilvy, JC Decaux, BlowUp, BeDigital)


Beste content & engagement strategie: Bavaria Carnavalvrij - Bavaria, Mindshare Greenhouse, Fama Volat, Blauw Gras, Swinkels Family Brewers

(Genomineerd: 
Opel zet de autobranche op zijn kop met Jade - Opel Nederland BV, J. Walter Thompson Amsterdam, WeberShandwick, Randstad, MediaCom 
#myfirstblood - 2Basics, Riot Games en Gamers First
Mini restaurant van McDonald’s vergroot liefde voor het merk - McDonald's, OMD, TBWA, HKS, DDB Unlimited (Databay))
 

Beste mediaperformance: VodafoneZiggo: a world class strategy in a local mobile era - VodafoneZiggo, Google, Greenhouse Group

(Genomineerd: 
NS Flex, net zo flexibel als jij - Initiative, NS, N=5, Metrixlab
Tele2 Connected lounge - Tele2, iProspect, De Persgroep, De Ondernemer, Dentsu Aegis Network)

 

Beste media-innovatie: De personalisering van nieuws: smart radio & smart journalism - FD Mediagroep

{Genomineerd:
Contactloos doneren in een digitale abri – Justdiggit, JCDecaux en Kinetic (en met medewerking van Feeling Bright (concept), Lama Lama (design) en influencer marketingbureau IMA
Adscan: machine learning-tool helpt reclamevideo’s effectief te maken –Ster • Auping bedtijdverhaal - Auping, Mindshare Greenhouse Group, Buutvrij)



Beste inzet van owned media: Hoe CadeauKalender van McDonald’s in 2018 alle doelstellingen overtrof! – McDonald's, OMD, DDB Unlimited (Databay), TBWA, HKS

(Genomineerd:
For the players - Sony Playstation, MediaCom, DIVIMOVE)


Beste datastrategie: Parkmobile: juist datamodel verlaagt customer churn met 50% - Parkmobile, MobPro

(Genomineerd:
Lion King – Stage Entertainment - Greenhouse, Mindshare
+15% omzet door dynamische weerdata bij A-Z Barbecue - Happy Idiots
BidWiser, 1/3e meer business door artificial intelligence - MediaCom, Specsavers, Greenhouse)



Beste mediastrategie: Neem je TV lekker mee, met Ziggo GO - OMD, J. Walter Thompson, Search Result

(Genomineerd:
Alle reden voor een Volkswagen - MediaCom, Greenhouse, Achtung!
Hoe Samsung het jaarlijkse iPhone lanceringsfeestje verpestte - Publicis Groupe Starcom, Cheil, Boomerang)



Beste media research: Trusted Brands, Trusted Ads - Sanoma, Mediabrands Marketing Sciences, Alpha.One

(Genomineerd:
How offline advertising drives reach and engagement on Facebook - Dentsu Aegis DNA en Amsterdam School of Communication Research (Universiteit van Amsterdam)

 

 

 

Achttiende keer

De AMMA's werden uitgereikt tijdens de eerste editie van allOut, het mediafestival van MWG in een nieuwe opzet, op festivalterrein Thuishaven. Het was de achttiende keer dat de AMMA uitreiking plaats had. Een vakjury koos de winnaars, behalve de sales representative van het jaar (voorheen de Carl Lipp-prijs). die werd bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus en het YIM Talent van het jaar dat werd verkozen op basis van een workshop waarin een case moest worden uitgewerkt en gepresenteerd.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Spode

The gold medal winners of the National Games women Rugby competition from Odisha came to Amritapuri and met Amma. They had never met Amma before but had heard of Amma from the hotel they stayed in Kollam https://vivavideomaker.com/

Jason

Thank you so much for making me happy https://prepaidgiftbalance.me/.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in