Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de 5 populairste artikelen van 2013

De 5 marketingberichten die het afgelopen jaar het meest werden gelezen op MarketingOnline.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

1

Met stip op de eerste plaats, Coca-Cola en zijn zomercampagne &;Share a Coke&; waarmee één van de 150 populairste Nederlandse voornamen op een blikje gekozen kon worden. Het werd massaal bekeken, waarschijnlijk ook door veel fans van het frisdrankmerk.

 

2

 

Het leek een copy cat van Coca-Cola, maar Nutella bezwoer dat het in België al een eigen campagne hiermee had gevoerd. Opnieuw scoorde een persoonlijke naam op een product hoog. Wie fan werd van Nutella op Facebook, kon een eigen etiket maken voor de Nutella-pot.

 

 

 

3

Wie is de most engaged marketeer van Nederland? Tijdschrift voor Marketing bracht de exclusieve top-10 en plaatste er online  een bericht over. U was zelf ook erg engaged en klikte massaal.

 

4

Een feel good-bericht. Ditzo geeft dit jaar geen geld uit aan tv-reclame, maar doneert aan het kankeronderzoek van professor René Bernards, verbonden aan het Antoni van Leeuwenhoek. Mooie vorm van maatschappelijk verantwoorde marketing.

 

5.

Voor de vierde keer op een rij brachten Interbrand Amsterdam en Tijdschrift voor Marketing, met hulp van Multiscope, de dynamiek van het Nederlandse landschap van mediamerken in kaart. Veel nieuwe online titels in de mediamerkentop25, met een nieuwe nummer één: NU.nl

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in