DPG Media gaat politieke advertenties voortaan op een nog transparantere en gecontroleerde manier distribueren via al zijn mediakanalen. Elke politieke advertentie (audio/video/digitaal/print) wordt voorzien van een duidelijk label en extra informatie, onder meer over wie de advertentie betaalt en aan welke verkiezing deze gekoppeld is.
Ook kiest DPG Media ervoor om vanaf 10 oktober geen persoonlijke data van consumenten meer te gebruiken om politieke advertenties gericht te verspreiden. In plaats van inzet van persoonlijke data wordt ingezet op contextual advertising, waarbij advertenties enkel verschijnen op plaatsen die inhoudelijk relevant zijn voor de adverteerder.
Nieuwe Europese regelgeving
Het mediabedrijf volgt niet alleen de vernieuwde Europese regelgeving, maar wil ook extra controlemechanismen inbouwen. Hierdoor blijft het voor politieke partijen mogelijk om op een verantwoorde manier te adverteren bij de titels van DPG Media.
Op 10 oktober treden nieuwe EU-regels in werking die bepalen hoe politieke advertenties in de toekomst aan consumenten mogen worden getoond.
Technische aanpassingen
Politieke campagnes blijven verkocht worden op alle mediatypes: print, video, audio en digitaal. De verkoop gebeurt uitsluitend rechtstreeks via de salesafdeling van DPG Media en niet via de geautomatiseerde systemen, laat het bedrijf weten.
De nieuwe aanpak vergt 'aanzienlijke technische aanpassingen'. Digital advertising wordt gefaciliteerd door de lokale technologieleverancier Opt Out Advertising, waarmee DPG Media al samenwerkt.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu