Het pan-Europese onderzoeksproject is uitgevoerd onder de chief marketing officers (CMO's) van toonaangevende financiële dienstverleners, die actief zijn op de consumentenmarkt.
Het onderzoek wijst uit dat consumenten al geruime tijd van internet gebruik maken om zich te oriënteren, alternatieve aanbiedingen te bekijken en creditcards, leningen, hypotheken en verzekeringen aan te schaffen. De leveranciers van deze producten daarentegen zijn zeer traag bij het verleggen van hun marketingbudgetten naar het internet.
Hierdoor is een gat ontstaan tussen het mediaconsumptiegedrag van consumenten en het mediabestedingsgedrag van financiële dienstverleners. Dat komt met name door een gebrek aan kennis bij de marketeers in de financiële wereld.
Zo’n 59 procent van de Europese consumenten maakt online voor het eerst kennis met nieuwe financiële producten of diensten. 85 Procent gebruikt een zoekmachine bij het zoeken naar of kopen van een financieel product of dienst via het internet en 55 procent van hen gaat vervolgens over tot het online bestellen van het product.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu