Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Financiële dienstverleners missen online de boot'

Onderzoek van Google en PricewaterhouseCoopers wijst uit dat financiële dienstverleners die op de consumentenmarkt actief zijn met oude…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het pan-Europese onderzoeksproject is uitgevoerd onder de chief marketing officers (CMO's) van toonaangevende financiële dienstverleners, die actief zijn op de consumentenmarkt.
Het onderzoek wijst uit dat consumenten al geruime tijd van internet gebruik maken om zich te oriënteren, alternatieve aanbiedingen te bekijken en creditcards, leningen, hypotheken en verzekeringen aan te schaffen. De leveranciers van deze producten daarentegen zijn zeer traag bij het verleggen van hun marketingbudgetten naar het internet.
Hierdoor is een gat ontstaan tussen het mediaconsumptiegedrag van consumenten en het mediabestedingsgedrag van financiële dienstverleners. Dat komt met name door een gebrek aan kennis bij de marketeers in de financiële wereld.

Zo’n 59 procent van de Europese consumenten maakt online voor het eerst kennis met nieuwe financiële producten of diensten. 85 Procent gebruikt een zoekmachine bij het zoeken naar of kopen van een financieel product of dienst via het internet en 55 procent van hen gaat vervolgens over tot het online bestellen van het product.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in