Overslaan en naar de inhoud gaan

Flinke daling Radio 538, Radio 10 zet opmars voort

In de doelgroep 20-49 en de doelgroep 10+ verliest marktleider 538 terrein.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Radio 538 heeft fors marktaandeel verloren in de periode augustus-september 2018. In de doelgroep 20-49 daalde de zender van 19,3 naar 17,3 procent (index 90).

Dat blijkt uit de luistercijfers die NLO en GfK vanochtend bekendmaakten.

Qmusic komt dichterbij met een stijging naar 14,9 procent (was 13,7, index 109). NPO Radio 2 stijgt eveneens en komt uit op 11,8 (was 10,9, index 108).

Opvallend is dat Radio 10 (net als Radio 538 een zender van Talpa Radio) enorm terrein wint: de zender komt uit op 9,5 (was 6,3, index 151). Daarmee haalt Radio 10 zusterzender Sky Radio in, hoewel dat station het aandeel ook licht ziet stijgen.

3FM is ondertussen bijna gehalveerd in marktaandeel en heeft nu 4,8 procent.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in