Overslaan en naar de inhoud gaan

"FM-frequentie blijft voorlopig cruciaal voor radiozenders"

Frank Volmer (STER) in gesprek met Joris van der Pol (Talpa) over de toekomst van audio. Eén van de conclusies? FM blijft nog wel even.
Partner
ZIGT

ZIGT - media en marketing agency. Met data, media, creatie en tech bouwt ZIGT merken, informeert mensen en maakt omzet. ZIGT denkt strategisch, maar pakt aan met de poten in de klei; onafhankelijk en vrij om de beste keuzes te maken. Samen op zoek naar het onbenut potentieel in merken én mensen. Vrijheid en groei staan centraal - Freedom to Grow. 

ZIGT op media audiospecial
ZIGT op media audiospecial

In een serie speciale afleveringen van de podcast ZIGT op Media gaan Rogier Bruggeman en René Zeedijk van ZIGT één keer per maand in gesprek met exploitanten in de verschillende branches. Het spits werd afgebeten door Frank Volmer van de Ster en Joris van der Pol van Talpa en Audify. Zij bespraken onder meer wat het nieuwe NMO gaat betekenen voor het audiodomein.

Een ander heet hangijzer is het uitfaseren van de FM-frequentie. Zenders betalen gigantische bedragen ("daar waren we overigens zelf bij") maar worden wel verplicht te investeren in alternatieven. Joris van der Pol geeft aan dat dit de continuïteit van je businessmodel geen goed doet. "Ik ken weinig markten waar partijen, in dit geval exploitanten verplicht moeten investeren in nieuwe technologie, zoals bijvoorbeeld de uitrol van DAB+. Om vervolgens in discussie te komen met de overheid over het huidig model. Dat vermengt op een rare manier in onze markt. Die inmenging van de politiek in radioland heeft een grote impact op onze bedrijfsvoering."

De hele aflevering kijk en luister je hier:

Meer luisteren?

Meer podcasts van ZIGT beluisteren of bekijken? Abonneer je hier op Spotify, Apple Podcast of kijk op YouTube.

 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
ZIGT

ZIGT - media en marketing agency. Met data, media, creatie en tech bouwt ZIGT merken, informeert mensen en maakt omzet. ZIGT denkt strategisch, maar pakt aan met de poten in de klei; onafhankelijk en vrij om de beste keuzes te maken. Samen op zoek naar het onbenut potentieel in merken én mensen. Vrijheid en groei staan centraal - Freedom to Grow. 

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in