Overslaan en naar de inhoud gaan

'Footlocker call for traffic' [MOBILE CONCEPT #3]

Sinds begin deze maand biedt MobileMarketing.nl een podium om je creatieve mobiele concept in de spotlight te zetten. Het bureau of…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds begin deze maand biedt een podium om je creatieve mobiele concept in de spotlight te zetten. Het bureau of persoon met het beste concept ontvangt mobile advertising ruimte ter waarde van €5.000,- op .
Als derde Mobile Concept hebben we 'Footlocker call for traffic' van Joost Bakhuys Roozeboom

Titel: 'Footlocker call for traffic'

Mogelijke opdrachtgevers: Retailers
Campagne doelstelling: Introduceer de webshop bij het offline winkelend publiek
Doelgroep: winkelend offline publiek
Instrument: Sponsored Calling
Agency: Viphone Nederland
Creative Concept: Joost Bakhuys Roozeboom

Doelstelling:
Met dit Footlocker concept wil we aantonen dat, naast kranten, tv en radio, ook telefonie op meetbare wijze gesponsord kan worden.

Conceptomschrijving:
Viphone heeft een Virtuele Telefoon ontwikkelt. Deze Virtuele Telefoon kan op elke website worden geplaatst. In de Virtuele Telefoon vult de gebruiker zijn eigen nummer in en het nummer waarmee contact moet worden gezocht. Om gratis te kunnen bellen vult men ook een unieke code in. Nadat beide nummers en de code zijn ingevoerd, brengt de Virtuele Telefoon het gesprek tussen de 2 opgegeven lijnen tot stand. Vlak voor en na het gesprek toont Viphone, op het beeldscherm van de gebruiker, een commerciële boodschap van het bedrijf dat de code heeft verstrekt. Resultaat: de klant of prospect belt gratis en de sponsor van dit gesprek ontvangt meetbare contactmomenten.

Concept:
Footlocker is met 100 vestigingen voor veel mensen een bekend begrip voor het winkelend publiek. Schoenenwinkel Footlocker heeft ook een online doelstelling en wil haar klanten attenderen op de onlangs gelanceerde webshop. Om hier aandacht voor te vragen, ontvangt de consument bij elke offline aankoop een gratis belvoucher. Met deze belvoucher kan men, op kosten van Footlocker, 20 minuten gratis (internationaal) telefoneren. Om gratis te kunnen bellen, gaat men naar de landingspagina waarop de de Virtuele Telefoon is geïnstalleerd. Vlak voor en na het gesprek toont Viphone een kortingscoupon op het beeldscherm van de eindgebruiker. Deze kortingscoupon is te downloaden en geeft recht op een korting in de webshop van Footlocker. Hiermee laten we zien dat je via Mobile & Advertising ook eerst iets kunt geven, voordat je iets vraagt. In dit geval betaalt de adverteerder € 0,34 voor elk ingezet gesprek. In ruil hiervoor kan hij 20 minuten (internationale) beltijd kado doen en ontvangt hij voorafgaand en na het bellen de mogelijkheid om zijn boodschap onder de aandacht te brengen. Deze boodschap kan zelfs worden afgestemd op de code die iemand heeft ingevoerd. Vooral dit laatste biedt interessante cross- en upsell mogelijkheden.

Zie ook:

]
]

Zelf meedoen?

**Het betreft hier een concept. Geen van bovenstaand materiaal is van het merk/adverteerder zelf afkomstig.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in