
Sinds begin deze maand biedt MobileMarketing.nl een podium om je creatieve mobiele concept in de spotlight te zetten. Het bureau of persoon met het beste concept ontvangt mobile advertising ruimte ter waarde van €5.000,- op TVGids.tv (meer info hier).
Als derde Mobile Concept hebben we 'Footlocker call for traffic' van Joost Bakhuys Roozeboom
Titel: 'Footlocker call for traffic'
Vacatures
Creatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersCorporate woordvoerder
TU DelftChannel Marketing Manager Project Business
Somfy
Mogelijke opdrachtgevers: Retailers
Campagne doelstelling: Introduceer de webshop bij het offline winkelend publiek
Doelgroep: winkelend offline publiek
Instrument: Sponsored Calling
Agency: Viphone Nederland
Creative Concept: Joost Bakhuys Roozeboom
Doelstelling:
Met dit Footlocker concept wil we aantonen dat, naast kranten, tv en radio, ook telefonie op meetbare wijze gesponsord kan worden.
Conceptomschrijving:
Viphone heeft een Virtuele Telefoon ontwikkelt. Deze Virtuele Telefoon kan op elke website worden geplaatst. In de Virtuele Telefoon vult de gebruiker zijn eigen nummer in en het nummer waarmee contact moet worden gezocht. Om gratis te kunnen bellen vult men ook een unieke code in. Nadat beide nummers en de code zijn ingevoerd, brengt de Virtuele Telefoon het gesprek tussen de 2 opgegeven lijnen tot stand. Vlak voor en na het gesprek toont Viphone, op het beeldscherm van de gebruiker, een commerciële boodschap van het bedrijf dat de code heeft verstrekt. Resultaat: de klant of prospect belt gratis en de sponsor van dit gesprek ontvangt meetbare contactmomenten.
Concept:
Footlocker is met 100 vestigingen voor veel mensen een bekend begrip voor het winkelend publiek. Schoenenwinkel Footlocker heeft ook een online doelstelling en wil haar klanten attenderen op de onlangs gelanceerde webshop. Om hier aandacht voor te vragen, ontvangt de consument bij elke offline aankoop een gratis belvoucher. Met deze belvoucher kan men, op kosten van Footlocker, 20 minuten gratis (internationaal) telefoneren. Om gratis te kunnen bellen, gaat men naar de landingspagina waarop de de Virtuele Telefoon is geïnstalleerd. Vlak voor en na het gesprek toont Viphone een kortingscoupon op het beeldscherm van de eindgebruiker. Deze kortingscoupon is te downloaden en geeft recht op een korting in de webshop van Footlocker. Hiermee laten we zien dat je via Mobile & Advertising ook eerst iets kunt geven, voordat je iets vraagt. In dit geval betaalt de adverteerder € 0,34 voor elk ingezet gesprek. In ruil hiervoor kan hij 20 minuten (internationale) beltijd kado doen en ontvangt hij voorafgaand en na het bellen de mogelijkheid om zijn boodschap onder de aandacht te brengen. Deze boodschap kan zelfs worden afgestemd op de code die iemand heeft ingevoerd. Vooral dit laatste biedt interessante cross- en upsell mogelijkheden.
Zie ook:
'Houd je aandacht bij de weg!' [MOBILE CONCEPT #1]
Trash Can Run [MOBILE CONCEPT #2]
Zelf meedoen? Stuur je Mobile Concept in
**Het betreft hier een concept. Geen van bovenstaand materiaal is van het merk/adverteerder zelf afkomstig.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee