Overslaan en naar de inhoud gaan

Gastblog: Hoe Juf Mari het toonbeeld werd van behulpzaamheid

Plus maakt met hun kerstcommercial met Juf Mari kans op de Ster Gouden Loeki van 2021!
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Beeld uit PLUS-reclame: Juf Mari bij het prikbord
Beeld uit PLUS-reclame: Juf Mari bij het prikbord

Wat is Kerst zonder de jaarlijkse kerstcampagne van PLUS? Precies, helemaal niets. Daarom lanceerde de supermarkt ook dit jaar weer een campagne waarin de emotie van goed eten centraal staat. Want: Goed eten is samen eten.

Behulpzaamheid

Juist in deze tijd is het extra belangrijk om nog meer naar elkaar om te kijken en klaar te staan voor een ander. Daarom stond dit jaar behulpzaamheid centraal. De hoofdrol van het kerstverhaal van PLUS was weggelegd voor een onderdeel van de supermarkt dat normaal weinig aandacht krijgt, maar tegelijkertijd het symbool is van behulpzaamheid in de buurt: het prikbord. Dé plek waar mensen elkaar zoeken en vinden voor spullen, bijles, een helpende hand of gewoon een beetje gezelschap.

Juf Mari

De feestdagen zijn helaas niet voor iedereen een periode van warmte en gezelligheid. In de kerstcommercial vertelt PLUS het verhaal van Mari, een docente voor wie de kerstvakantie juist een eenzame tijd is. Iemand die zichzelf volledig in dienst stelt van anderen, maar zichzelf daarbij nogal eens vergeet.

Per toeval ontdekt Mari het prikbord in de supermarkt, en daarmee haar roeping voor deze feestdagen. Ze besluit zoveel mogelijk mensen te helpen via het prikbord, door hun wensen en verzoeken te beantwoorden. Maar in haar behulpzaamheid vergeet Mari zichzelf. Gelukkig merkt één van haar leerlingen dat op, en weet ze haar juf op een slimme manier te verrassen…

Ilse de Lange

Niet alleen het grote publiek was geraakt door de commercial, ook Ilse DeLange. Ze zag de film, raakte geïnspireerd en schreef speciaal voor de commercial het nummer ‘Don’t Hold Back’, dat perfect bij het verhaal past. ‘When kindness is what you give, it always surrounds you’ - Ilse DeLange verwoordt hiermee precies wat er gebeurt als je iets voor een ander doet. ‘Don’t Hold Back’ is ook te beluisteren op Spotify en is inmiddels zo’n 500.000 keer gestreamd.

Help PLUS en Juf Mari aan de Gouden Loeki

Niet voor niets zit PLUS voor de vijfde keer op rij bij de laatste tien finalisten van de Loeki. Is vijf keer scheepsrecht en winnen we deze keer goud? Alleen met jullie hulp. Door te stemmen op PLUS - Goed eten is samen eten op stergoudenloeki.nl of via 0909-8860. Bedankt!

Deze blog is geschreven door PLUS & Wunderman Thompson

Heb jij al gestemd?

Tot en met 20 februari kan je stemmen op jouw favoriete commercial! Wie moet er van jou met de felbegeerde prijs vandoor? Breng nu jouw stem uit via www.stergoudenloeki.nl of door te bellen naar 0909-8860. De winnaar van de Ster Gouden Loeki wordt op 25 februari bekend gemaakt tijdens een feestelijke uitzending van Omroep MAX om 21:30 uur op NPO 1.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in