Overslaan en naar de inhoud gaan

Gestolen VanMoof wordt door bike hunters opgespoord

Het merk maakt gebruik van ‘pre-order marketing’ om SmartBike te verkopen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

VanMoof:  ‘Door de SmartBike, de fiets die niet gestolen kan worden, via een pre-order systeem aan te bieden, zijn early adaptors in staat om de primeur van deze fiets te claimen voor een scherpe prijs en wordt een belangrijk deel van het productieproces op voorhand gefinancierd. Een fraaie marketingtool waar ook automerk Tesla steeds vaker op inzet.’

De VanMoof SmartBike is volgens het merk zelf de eerste fiets ‘waarbij recente innovaties en meerdere anti-diefstaleigenschappen in het frame zijn geïntegreerd’.

‘Bike hunters’

De fiets is voorzien van trackingtechnologie, op basis van GSM en Bluetooth. Daarnaast heeft het vervoersmiddel een elektronisch slot dat in het frame is weggewerkt. Mocht de fiets toch gestolen worden, dan heeft VanMoof  een zogenaamde ‘peace-of-mind’ garantie.  Het merk heeft een team ‘bike hunters’ aangesteld om een gestolen SmartBike terug te halen. Lukt dat niet binnen 14 dagen, dan geeft VanMoof de klant een nieuwe fiets.

De SmartBike is het derde product dat VanMoof met ‘pre-order marketing’ in de markt zet. Eerder deed het dat met een elektrische fiets Electrified S en een poncho voor op de fiets.

Taco Carlier, mede-oprichter VanMoof: ‘Voorverkoopcampagnes blijken ideaal om onze fans te belonen. Wij kunnen korting geven én de garantie bieden dat zij de fiets als eerste in huis hebben. Daarbij hebben deze campagnes een positieve invloed op de verkoop van al onze modellen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in