Overslaan en naar de inhoud gaan

Ging Dotan een grens over of zijn wij gewoon een beetje naïef?

Annelies Valk verbaast zich meer over de verbaasde reacties dan over de acties van Dotan. 'Beetje wennen he, die impact van social media.'
Miniatuurvoorbeeld
© YouTube
Miniatuurvoorbeeld
© YouTube

Zaterdag appte een vriend uit Amsterdam mij met het meestegelezen Volkskrant artikel van de week – het ging om Dotan, een leger nepvolgers en een zielig verhaal over een leukemiepatient wat niet waar bleek te zijn. Deze vriend en ik zijn eens naar zijn concertje gegaan. Ik was namelijk verliefd op Dotan, had hem eens ontmoet bij RTL Late Night en bezweek bij zijn binnenkomst. Helaas was het concert in Paradiso zo saai was dat we vroegtijdig Paradiso verlieten – Dotan had nul interactie met het publiek (toch die onzekerheid) en niemand ging los (zouden het toen al nepfans geweest zijn?). De liefde was over, afgeknapt.

Al snel verspreidde het Volkskrant artikel zich via alle whatsapp groepen en werd het een hot topic. Dotan is toch juist zo puur, met zijn #InsideMyBones expositie in het Rijks? Voor meer mensen ging deze week het vlammetje uit. Verliefd zijn we niet meer op Dotan. 

Beetje wennen

Maar wat is precies de grens die hij over ging? Zien we niet de hele dag door dingen online die niet echt zijn? De size 0 influencers die wij volgen eten geloof ik echt niet elke dag pizza of In-N-Out burgers, volgers kun je makkelijk kopen online, en onze tijdlijn staat vol met fake news. Dat weten we toch allemaal wel…? Toch?

Misschien dat Nederland toch nog een beetje moet wennen aan de impact van social media en de mogelijkheden die het biedt voor commerciële en imago verbeterende doeleinden.Net zoals het ook wennen is dat Facebook geld verdient aan onze data. Ik denk dat dit niet alleen vraagt om een uitzending van Arjen Lubach, dit vraagt om een nieuwe SIRE campagne.  

Annelies Valk is global brand strategy manager Vodafone 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in