Overslaan en naar de inhoud gaan

Giselle van Cann wordt de nieuwe hoofdredacteur van NOS Nieuws

Ze volgt in september Marcel Gelauff op die na 11 jaar afscheid neemt.
Giselle van Cann
Giselle van Cann
© Foto: Stefan Heijdendael
Giselle van Cann
Giselle van Cann
© Foto: Stefan Heijdendael

Van Cann begon haar journalistieke loopbaan in 1992 bij Het Financieele Dagblad, waar eindigde in de functie van adjunct-hoofdredacteur. In 2008 maakte ze de overstap naar de NOS.

Ze was daar vanuit de de hoofdredactie de eerste jaren grotendeels verantwoordelijk voor de dagelijkse uitzendingen op radio, televisie en online. Daarna verschoof haar focus naar journalistiek management, innovatie en diversiteit en was ze onder meer verantwoordelijk voor de introductie van NOS Stories als nieuwsmerk voor jongeren.

Van iedereen

Van Cann vindt het belangrijk dat NOS Nieuws er 'voor iedereen'is en de publieke rol van de NOS waarmaakt. 'Het maatschappelijk debat wordt op het scherp van de snede gevoerd', zegt ze op de site van NOS Nieuws. 'Aan welke onderwerpen wij aandacht geven, en met welke invalshoek en toon, dat doet er allemaal meer toe dan ooit.'

Van Cann is de eerste vrouwelijke hoofdredacteur van NOS Nieuws sinds het ontstaan van het NTS Journaal in 1956. Ze start haar nieuwe functie op 1 september 2022. Marcel Gelauf neemt dan afscheid na een persiode van 11 jaar hoofdredacteurschap. 

De hoofdredactie van NOS Nieuws bestaat dan uit Van Cann en de adjunct-hoofdredacteuren Bart Leferink en Wilma Haan.  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in