
Het jaarresultaat voor belastingen kwam uit op ruim 2 miljard euro, 11,6 procent meer dan in 2013. Dat is meteen het beste jaarresultaat ooit. WPP blijft daarmee andere holdings als Omnicom en Publicis ver voor.
De grootste groei komt uit Groot-Brittannië en opkomende markten. In de UK steeg het inkomen met 12,9 procent. In de opkomende landen was dat 8 procent. Europa was goed voor een inkomensstijging van 3,8 procent.
De omzetstijging was 8,2 procent, waarmee de Britse holding het beter deed dan de concurrenten.
GroupM
Bij de verschillende onderdelen van WPP is media investment management en advertising de grootste groeier. Inkoper GroupM en mediabureaus als Mindshare, MediaCom en MEC en inkoper GroupM rapporteerden wereldwijd een groei van 16,1 procent.
Topman Sir Martin Sorrell verwacht verdere groei in 2015. Het concern had een goede start van het jaar met een inkomensgroei van 6,7 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee