Overslaan en naar de inhoud gaan

GroupM zorgt voor grootste groei bij WPP

De grootste communicatieholding ter wereld had in 2014 een inkomensstijging van 4 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het jaarresultaat voor belastingen kwam uit op ruim 2 miljard euro, 11,6 procent meer dan in 2013. Dat is meteen het beste jaarresultaat ooit. WPP blijft daarmee andere holdings als Omnicom en Publicis ver voor.

De grootste groei komt uit Groot-Brittannië en opkomende markten. In de UK steeg het inkomen met 12,9 procent. In de opkomende landen was dat 8 procent. Europa was goed voor een inkomensstijging van 3,8 procent.

De omzetstijging was 8,2 procent, waarmee de Britse holding het beter deed dan de concurrenten.

GroupM
Bij de verschillende onderdelen van WPP is media investment management en advertising de grootste groeier. Inkoper GroupM en mediabureaus als Mindshare, MediaCom en MEC en inkoper GroupM rapporteerden wereldwijd een groei van 16,1 procent.

Topman Sir Martin Sorrell verwacht verdere groei in 2015. Het concern had een goede start van het jaar met een inkomensgroei van 6,7 procent. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in