Overslaan en naar de inhoud gaan

Hearst Netherlands neemt Runner’s World en Bicycling over van WPG Media

Acht vaste medewerkers verhuizen met de titels mee naar Hearst.
Miniatuurvoorbeeld
© Hearst Magazines Netherlands
Miniatuurvoorbeeld
© Hearst Magazines Netherlands

Het hing al een tijdje in de lucht, maar nu is het definitief; de mediamerken Runner’s World en Bicycling gaan over van WPG Media naar Hearst Magazines Netherlands, naar Hearst ‘Health, Lifestyle & Popular Science’ om precies te zijn.

related partner content for mobile comes here

Acht vaste medewerkers maken ook de oversteek naar Hearst. Luc van Os, ceo Hearst Netherlands zegt dat dat aangeeft dat Hearst vertrouwen heeft in hun expertise en hun creativiteit om de merken nog groter te maken.

Licentie

De titels werden door WPG Media uitgegeven op basis van een licentie met het Amerikaanse Rodale Inc. Eind vorig jaar kondigde Hearst Magazines Inc. de overname aan van Rodale. Als gevolg van die overname is WPG Media met Hearst in gesprek gegaan over voortijdige beëindiging van de licenties van Runner’s World en Bicycling. Bicycling werd in 2017 geïntroduceerd door WPG Media. Runner’s World behoorde 23 jaar tot het portfolio en is het meest gelezen hardloopblad van Nederland en België.

WPG Media en Hearst zeggen te zijn overeengekomen de overgang snel tot stand te brengen. De partijen: ‘Enerzijds om de continuïteit voor abonnees te waarborgen en anderzijds zodat Hearst direct kan investeren in deze sterke titels.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in