Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken kiest Starcom

Heineken heeft Starcom MediaVest Group geselecteerd als wereldwijd mediabureau. De samenwerking start vanaf 1 juli 2012.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Heineken kondigde vorig jaar aan de wereldwijde media-inkoop en -planning bij 1 mediabureau te willen onderbrengen, ter waarde van 280 miljoen euro. De bierbrouwer wilde hiermee de wereldwijde marketingcommunicatie effectiever en efficienter maken.

Heineken had al meer dan helft van de wereldwijde mediabestedingen bij Starcom ondergebracht, onder meer in Groot Brittannie en Azie. In eerste instantie zal het bureau focussen op de 15 grootste markten, die goed zijn voor 85 procent van de mediabestedingen. In de tweede fase zijn de overige markten aan de beurt.

Alexis Nasard, CCO Heineken: ‘Deze beslissing is in lijn met de strategie om voorop te kunnen blijven lopen in de steeds complexer worden mediawereld, waarbij we het potentieel van zowel oude als nieuwe media optimaal kunnen benutten.’

De klant wordt hierbij het vertrekpunt. Starcom heeft van Nasard de opdracht gekregen om het engagement en de conversatie rondom de Heineken-merken verder te stimuleren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in