Heineken kondigde vorig jaar aan de wereldwijde media-inkoop en -planning bij 1 mediabureau te willen onderbrengen, ter waarde van 280 miljoen euro. De bierbrouwer wilde hiermee de wereldwijde marketingcommunicatie effectiever en efficienter maken.
Heineken had al meer dan helft van de wereldwijde mediabestedingen bij Starcom ondergebracht, onder meer in Groot Brittannie en Azie. In eerste instantie zal het bureau focussen op de 15 grootste markten, die goed zijn voor 85 procent van de mediabestedingen. In de tweede fase zijn de overige markten aan de beurt.
Alexis Nasard, CCO Heineken: ‘Deze beslissing is in lijn met de strategie om voorop te kunnen blijven lopen in de steeds complexer worden mediawereld, waarbij we het potentieel van zowel oude als nieuwe media optimaal kunnen benutten.’
De klant wordt hierbij het vertrekpunt. Starcom heeft van Nasard de opdracht gekregen om het engagement en de conversatie rondom de Heineken-merken verder te stimuleren.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu