Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken komt met eigen credit card

Vandaag kwam er ook nog nieuws van Digitaal Willen We Allemaal, het congres over interactieve marketing dat in Hilversum plaatsvond.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vandaag kwam er ook nog nieuws van , het congres over interactieve marketing dat in Hilversum plaatsvond.

Marketing directeur Herwin van den Berg van Heineken vertelde dat begin 2009 Heineken Nederland met een eigen creditcard komt met .

Hij verwacht er vooral veel van in de horeca, omdat de gebruiker daar dan herkend wordt.

Als zijn bestelgeschiedenis daar aanleiding toegeeft dan kan de creditcard-houder voordeeltjes krijgen, maar Van den Berg meent dat mensen al dichter bij het merk komen als ze in de kroeg met hun naam begroet worden.

De card word door uitgegeven en krijgt dus ook een Visa-logo.

Van den Berg verwacht ook veel van de card bij gebruik in het normale retailkanaal. Want als de consument afrekent bij de kassa met een creditcard ('Bij steeds meer supermarkten mogelijk', zegt Van den Berg) en het blijkt dat hij een trouw Heineken-drinker is dan kan hij gerichte aanbiedingen verwachten, bijvoorbeeld in de vorm van kortingscoupons.

Dat heeft weer als voordeel dat er een direct contact ontstaat tussen Heineken en de klant, en het machtige retailkanaal buiten spel staat.

Het is de bedoeling dat de card ook zijn plek krijgt op een geheel nieuwe Heineken.nl-site die in januari in beta-versie de lucht in gaat.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in