Overslaan en naar de inhoud gaan

Hema komt met de eerste programmatic HTML5 campagne

De digitale buitenreclame is te zien op de kanalen van Centercom en MMD Media.
Hema_1
Hema_1

Hema komt vandaag met de eerste programmatic HTML5 buitenreclamecampagne. Oogst en OutMoove hebben de digital out of home campagne ontwikkeld voor de retailer. Deze is te zien via het digitale supermarktennetwerk van Centercom en het tankstationnetwerk van MMD Media. Beide exploitanten hebben hun digitale netwerken volledig aansloten op programmatic buying platforms.
 

related partner content for mobile comes here

Eén uiting

Via digital out of home (DOOH) kun je dynamisch advertentieruimte inkopen en inspelen op diverse variabelen, zoals relevantie en actualiteit. Met een campagne gebaseerd op HTML5 hoef je voortaan ook maar één uiting aan te leveren. Voor de campagne van Hema is gekozen voor een koppeling aan de schermen op een vooraf bepaalde afstand van een Hema-filiaal. In de campagne-uiting wordt op het scherm, in een gelijkblijvende opmaak, aangegeven wat de afstand tot de dichtstbijzijnde Hema is.

Omnichannel communicatiestrategie

Jelle Sybesma, omnichannel consultant bij Hema: 'We willen daar zijn waar onze klanten zijn met informatie die relevant is. Met deze nieuwe DOOH-mogelijkheden kunnen we niet alleen inspelen op actualiteiten, maar zetten we ook weer een stap vooruit in onze digitale omnichannel communicatiestrategie.'

Lars Postmus, digital marketing consultant bij Oogst (onderdeel van Merkle en Dentsu Aegis Network): 'In eerdere Hema-campagnes bleken dynamische uitingen al zeer succesvol: want hoe relevanter je adverteert hoe groter de impact. Op straat het winkelend publiek de Hema-winkel in krijgen was de volgende uitdaging.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in