Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe de Roteb zijn propositie op een originele manier communiceert

Poëzie op een vuilniswagen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Commerciële ondernemingen kennen tal van manieren om hun propositie duidelijk te maken. Advertenties, de internetsite, de huisstijl, promo artikelen met een strakke reclame pay off, de marketeer heeft mogelijkheden te over. Hier een origineel voorbeeld.

De Rotterdamse Roteb, het dienstverlenende bedrijf van de gemeente Rotterdam dat onder andere de vuilnis ophaalt, heeft al sinds 1988 dichtregels op haar verder totaal witte vuilniswagens staan. Wereldberoemd in Rotterdam natuurlijk, maar niet erg bekend erbuiten. En toch zo&;n prachtig voorbeeld van vertellen waar je voor staat. 

Want wat vertelt poëzie op een vrachtwagen? Eigenlijlk heel simpel en daardoor juist zo indrukwekkend: de mensen van de Roteb willen de wereld een stukje mooier maken, en nemen dat serieus. Niet door dat op te schrijven, al dan niet met een kort en krachtige reclameleus verwoord.

Nee, de mensen van de Roteb zijn trots op hun werk, en laten dat zien door zich te associëren met één van de schone kunsten. Dat deze schone kunst krachtig contrasteert met het ophalen van vuilnis maakt natuurlijk extra impact.

Het zal nooit in een communicatieplannetje hebben gestaan, maar het is en blijft een prachtig voorbeeld van vertellen waar je voor staat. Niet kiezen voor een standaardoplossing, maar nadenken over je essentie en dan ... gewoon creativiteit. Prachtig.

Ter gelegenheid van de 25-jarige samenwerking met Poetry International komen overigens op meer auto&;s van de gemeentelijke diensten dichtregels te staan. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in