Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoofdredacteur VPRO Digitaal vertrekt

Erik van Heeswijk, hoofdredacteur VPRO Digitaal, vertrekt bij de VPRO en uit zijn zorgen over innovatie van de Publieke Omroep.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hij is van plan zich volledig toe te leggen op het adviseren van organisaties bij hun digitale mediastrategie en innovatie. Zijn vertrek staat volgens directeur Lennart van der Meulen los vandie dit najaar zijn beslag gaat krijgen.

Van Heeswijk: ‘Ik heb vijf jaar lang met veel passie bij de VPRO en de publieke omroep gewerkt. Vijf jaar lang vol prachtige projecten en merken, met de toppers uit ons vakgebied; van vpro.nl, 3voor12 en cinema.nl tot Beagle, in het kielzog van Darwin en Nederland van boven.'

Van Heeswijk, die eerder dit jaar het boek Mediastorm publiceerde, maakt zich wel grote zorgen over de innovatie van de publieke omroep. ‘Ik heb altijd gevonden dat juist publieke media de plicht hebben om te vernieuwen. Daarin hebben we bij de VPRO ook een voortrekkersrol kunnen vervullen. Door de bezuinigingen, maar ook door wetgeving en beleid, staat dat nu sterk onder druk. Dat is echt gevaarlijk voor de toekomst van crossmediale initiatieven zoals Holland Doc 24 en 3voor12 en de publieke omroep als geheel.’

Het besluit van Van Heeswijk een nieuwe koers te varen staat los van de reorganisatie van de VPRO. Algemeen directeur Lennart van der Meulen: ‘Erik heeft een belangrijke rol gespeeld op het gebied van media-innovatie van de VPRO; mede dankzij zijn visie en bijdrage lopen we hierin als publieke omroep voorop.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in