
Joe (DPG Media) en de drie zenders van Mediahuis 100%NL, Radio Veronica en Slam! waren in maart de grootste stijgers in de top 10 marktaandelen, volgens het NMO Luisteronderzoek. Het gaat daarbij om de commerciële doelgroep 20-49.
Joe tikt inmiddels de 7 procent marktaandeel aan (index 137) en haalt daarmee bijna de directe concurrent Radio 10 (Talpa Network) in, die opnieuw de grootste daling laat zien. Het aandeel is 7,5 procent (index 65).
Vacatures
Specialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.com100%NL komt uit op 4,2 procent (index 135), Radio Veronica komt op 3,5 procent (167) en Slam! stijgt procentueel het hardst naar 2,7 procent (169).
Marktleider blijft Qmusic (DPG Media) dat nu op 20,3 procent uitkomt, gevolgd door Radio 538 (Talpa Network) dat steeds steviger op een tweede plaats staat.

Marktaandelen 13+
In 13+ weet NPO Radio 2 de positie als marktleider te behouden, voor Qmusic en Radio 538.
Radio Veronica is de grootste stijger met een meer dan verdubbeling van het marktaandeel naar 3,9 procent.
Marktaandelen 20-59
Ook in de commerciële doelgroep 20-59 is Radio Veronica de grootste stijger met inmiddels een marktaandeel van 5,4 (index 235). Radio 10 krijgt klappen, maar de non-stop versie stijgt snel. In de top-3 zit weinig beweging.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee