
De nieuwe luistercijfers van het NMO over heel april geven hetzelfde beeld als de afgelopen maanden. Joe (DPG Media) en Radio Veronica (Mediahuis) zijn de stijgers in de top-10 in alle doelgroepen (vergelijking met dezelfde periode vorig jaar).
Qmusic (DPG Media) blijft marktleider in de commerciële doelgroepen 20-49 en 20-59. In 20-49 is de zender nu vijf jaar achter elkaar marktleider.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROS(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWHet marktaandeel van Radio 10 (Talpa Network) is nog altijd hard aan het dalen en ook zusterzender Sky Radio doet het minder. Radio 538 daarentegen weet wel groei te pakken.
Verder valt in de doelgroep 20-49 de forse daling van NPO Radio 2 op.

20-59
In 20-59 weet Radio Veronica procentueel het hardst te stijgen, gevolgd door Kink. Ook de digitale non-stop zenders van Radio 10 en Qmusic doen het goed. In de top-3 staat NPO Radio 2 boven Radio 538 en is de procentuele daling ook minder fors.

13+
Het beeld in 13+ komt overeen met de cijfers in de commerciële doelgroepen. NPO Radio 2 blijft daar de marktleider, Qmusic staat tweede en Radio 538 op drie.
In bovenstaande lijst 20-59/13+ ontbreekt E Power. Dat heeft in de doelgroep 13+ een marktaandeel van 3,4 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee