Overslaan en naar de inhoud gaan

Jongeren haken af bij Snapchat, maar omzet uit advertenties stijgt

Snap, het bedrijf achter Snapchat, zag het aantal gebruikers in het afgelopen kwartaal voor het eerst in zijn bestaan licht dalen.
Miniatuurvoorbeeld
© Creative Commons (Flickr)
Miniatuurvoorbeeld
© Creative Commons (Flickr)

Het management schrijft de daling vooral toe aan het mislukte redesign begin dit jaar, die niet bij iedereen goed is gevallen. Met het nieuwe ontwerp hoopte Snapchat dat het gebruik makkelijker zou worden, maar de gebruikers vonden dat de app juist lastiger was in gebruik. Liefst 1,2 miljoen mensen ondertekenden een petitie in de hoop dat dat Snapchat de veranderingen zou terugdraaien.

 

Invloed GDPR

Ook de invoering van de Europese privacywetgeving GDPR zou een negatief effect gehad op het dagelijkse gebruik. De kwartaalcijfers tonen echter geen zichtbaar geografisch verschil. Het aantal  gebruikers in Europa daalde van 62 miljoen naar 61 miljoen, terwijl het aantal in de VS daalde van 81 miljoen naar 80 miljoen.

Ondanks dat er voor het eerst meer gebruikers afhaakten dan bijkwamen, vielen de kwartaalcijfers van Snap wel in goede aarde bij beleggers. De opbrengsten stegen op jaarbasis met 22% tot 262 miljoen dollar, dankzij hogere inkomsten uit advertenties. Het verlies van Snap werd in de verslagperiode teruggebracht van ruim 443 miljoen tot iets meer dan 353 miljoen dollar.
 

Saoedische prins

Een van de grootste investeerders is de steenrijke Saoedische prins Alwaleed bin Talal. Hij maakte bekend dat hij eind mei 250 miljoen dollar heeft gestoken in het bedrijf, dat bedrag staat gelijk aan een belang van 2,3 procent.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in