
Zo viel dit weekend te lezen in een artikel in het Parool. Wie wel eens in het Amsterdamse Magna Plaza komt, kent de kraam van Henri Willig vast wel. Daarnaast verkocht de kaasmaker altijd zijn luxe verpakte kaasjes vanuit een vestiging van touroperator Lindbergh, op het Damrak.
Willig maakt de kazen in de eigen fabrieken in Katwoude en Heerenveen. De kaasmaker richtte zich tot 2009 puur op toeristen, die in bussen de winkels bezochten in de kaasboerderijen in Volendam en Katwoude en op de Zaanse Schans.
Vacatures
Creatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersCommunicatieadviseur – Buurtteam Zuidoost & Weesp-Driemond (40 uur)
B&ACampagneleider
KRO-NCRV
Nieuwe formule
Maar daar zit onvoldoende groei in, dus bedacht het bedrijf drie jaar geleden een nieuwe formule: kaascadeauwinkels met luxueuze uitstraling. De omzet steeg vanaf die tijd tot veertig miljoen euro per jaar. Ongeveer negentig procent van die omzet heeft het bedrijf te danken aan de export van kaas, naar 25 landen.
De laatste drie jaar werden tien winkels geopend, waarvan zeven in de binnenstad van Amsterdam. De kraam in Magna Plaza is vervangen door een splinternieuwe winkel.
In 2017 moeten er honderd winkels zijn, in heel Nederland en in het buitenland, zegt algemeen directeur Wiebe Willig. In Amsterdam wil de keten ongeveer vijftien vestigingen hebben, ook buiten het centrum.
Gedurfde strategie, aangezien de omzetten van speciaalzaken in Nederland in 2012 zijn gedaald, met 179 miljoen euro. De omzet van supermarkten daarentegen steeg met 511 miljoen euro, ofwel 1,8 procent (bron: FSIN).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee