
Dat meldt SKO, Stichting Kijkonderzoek. De kijktijd is gelijk ondanks het ontbreken van grote evenementen (WK/OS) die in 2010 deels de gestegen kijktijd verklaarden. Het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzending steeg van 2,1% (2010) naar 2,9% van de totale kijktijd.
Het marktaandeel in de avond (18:00- 24:00 uur) van de Publieke Omroep daalde van 37,6% naar 34,3%. RTL Nederland steeg van 28,3% naar 30,2% en SBS daalde van 19,7% naar 19,3%. Nederland 1 had het hoogste marktaandeel zowel gedurende de dag (19,1%) als de avond (20,8%).
Vacatures
Enterprise Advertising Sales Manager
TaboolaStagiair communicatie en marketing
SterSenior PR & Account lead
HAGENSDe top 25 meest bekeken programma’s in 2011 wordt aangevoerd door Boer zoekt vrouw van 30 januari 2011 met 5.381.000 kijkers. De meest bekeken sportuitzending was de Champions League-finale van 28 mei tussen Barcelona en Manchester United Finale met 3.416.000 kijkers. The Voice of Holland van 7 oktober 2011 voert de top 25 meest uitgesteld gekeken programma’s aan met 475.000 kijkers die uitgesteld keken. Bij de toplijst SKO WEB-TV (meest gestarte streams) staat Oh Oh Tirol van 3 maart 2011 bovenaan met 422.528 binnen een week opgevraagde streams.
De SKO digitaal zenders bereikten gezamenlijk gemiddeld per maand 66,5% van de Nederlandse bevolking.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu