Overslaan en naar de inhoud gaan

Kinderen gaan op voor VTech-vlogmaster 2020 in vierdelige YouTube-serie

Abovo Media verantwoordelijk voor concept en creatie.
Vtech vlog
Vtech vlog

VTech komt met de vierdelige YouTube-serie ‘Vlogmasters’. Het is de start van een rootschalige crossmediale videostrategie die Abovo Media voor het elektronisch- en educatief speelgoedmerk heeft ontwikkeld.

In de serie worden drie kinderen gevolgd die met behulp van bekende Nederlandse en Belgische YouTubers hun eigen vlogvideo’s (leren) produceren met als doel ‘Vlogmaster van 2020’ te worden. Naast de drie vlogtalenten kunnen de kijkers zelf ook meedingen naar de titel door hun eigen video in te sturen. 

related partner content for mobile comes here

Aanleiding is de introductie van de VTech KidiZoom Vloggercam, een vloggercamera voor kinderen vanaf vijf jaar. In iedere aflevering staat één van de populaire YouTube-thema’s van de jonge doelgroep centraal: pranken, jumpen en dansen.

Producent Diede Bouma koppelde voor ieder thema een populaire YouTuber aan een aanstormend talent. Zo helpt vlogger
Rutger Schipper zijn zusje Noor met het maken van een coole jumpvideo, laat Kalvijn Guy zien wat je nodig hebt om een prankvideo te maken en legt de Belgische Celine Dept Ella uit hoe ze een dansvideo voor TikTok opneemt.

De jonge kijkers bepalen wie ‘vlogmaster van 2020’ wordt.

Malu Limpens, senior marketingmanager bij VTech: 'We hopen natuurlijk nog meer kinderen te bereiken en te motiveren zelf creatief aan de slag te gaan met het maken van video’s met onze KidiZoom-producten. Dit gaan we onder andere doen met een preroll-campagne op YouTube. Daarnaast bereiken we de ouders door de inzet van een branded-contentartikel op Kek Mama, de socialemediakanalen van VTech én het enorme bereik van de YouTubers.'

Strategisch directeur Niels Bruinsma van Abovo Media zegt dat de YouTube-serie pas het begin is van een grootschalige crossmediale videostrategie die het bureau voor VTech heeft ontwikkeld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in