Overslaan en naar de inhoud gaan

Kraft: vier keer zoveel ROI uit Content Marketing dan adverteren

Kraft Foods investeert al 18 jaar in content marketing. Het Food & Family magazine werd ooit gratis verstuurd aan 10 miljoen Amerikaanse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Maar pas vanaf het moment dat Kraft werd losgeweekt van Mondelez – twee jaar geleden – is het bedrijf echt serieus werk gaan maken van content marketing als alternatief voor meer traditionele vormen van adverteren. Dat heeft Julie Fleischer, Krafts director of data, content en media verklaard tijdens het Content Marketing World-congres in het Amerikaanse Cleveland. Op dit moment haalt het bedrijf 1,1 miljard reclame-impressies per jaar, maar daarbij is de ROI van content marketing vele malen hoger, zelfs in vergelijking met ‘targeted advertising’. Kraft Foods is het op twee na grootste voedingsmiddelen en dranken producerende bedrijf ter wereld.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in