Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketing midlife crisis

"Het blijkt dat marketing in een midlife crisis verkeert: budgetten worden geknepen, de invloed van marketing in de board room neemt af,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat stelt , de nieuwe hoogleraar Marketing Implementatie en Organisatie aan de .

John Koster doet deze en nog een serie prikkelende uitspraken in zijn inaugurele rede die hij op donderdag 30 maart 2006 zal uitspreken onder de titel: 'Ask for the order! Over de complexiteit van het vanzelfsprekende'.

Koster signaleert een 'desintegratie van marketing': vele taken die traditioneel tot de marketingafdeling behoorden, worden nu opgepakt door account management, technisch product management, verkoopbinnendienst of directie.

De traditionele, grote full-service marketingafdeling is aan het verdwijnen. Marketingafdelingen kunnen kleiner, vindt Koster, maar moeten dan tegelijkertijd specialistischer en invloedrijker zijn.

Wat minder is geen ramp, als het maar beter wordt. En dat zie je ook gebeuren, vindt Koster: "Implementatie van commercieel beleid en marktgerichtheid blijkt beter te werken als dit zoveel mogelijk in de lijn plaatsvindt. Dat vereist een kleine, hoog gespecialiseerde marketingafdeling, die vooral een regiefunctie vervult om alle commerciële processen op verschillende plaatsen in het bedrijf optimaal te laten verlopen. Marketeers zullen bewust aan hun competenties moeten werken om vaardiger te worden in implementatieaspecten."

De rest volgt dus donderdag...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in