Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktaandelen top 3 radiozenders stijgen in 20-49

KINK loopt voor het eerst mee in het NLO en behaalt een aandeel van 0,9 procent.
rasdio
© 123RF
rasdio
© 123RF

Zowel Radio 538, Qmusic als NPO Radio 2 zagen het marktaandeel in de commerciële doelgroep 20-49 stijgen aan het begin van het nieuwe jaar. In de meetperiode januari-februari die vanochtend door NLO/GfK bekend is gemaakt, stijgt marktleider Radio 538 naar 16,5 (was 16,2, index 102), gaat Qmusic naar 15,5 (index 105) en Radio 2 naar 13,9 (index 105). 

Radio 10 en Sky Radio hebben een dalend marktaandeel, terwijl Radio Veronica de weg naar boven weer lijkt te hebben gevonden. Andere stijgers zijn onder meer E Power en 100%NL. NPO 3FM is nog steeds aan het dalen in marktaandeel.

1

10+

In 10+ blijft NPO Radio 2 ruim marktleider met een aandeel van 13,7 en een stijging (index 107). In de totaaldoelgroep is Radio 10 nu naast Radio 538 gekomen. Ook hier staat Radio Veronica in de plus.

KINK

KINK draait deze meting voor het eerst mee in de luistercijfers en opent in 20-49 met 0,9 procent en in 10+ met 0,4 procent. In de afbeelding hierboven staat KINK er nog niet bij.

Groei online

Vanaf de komende meting is het effect te zien van de coronacrisis en radio luisteren. Talpa Network radiodirecteur Marc Adriani liet gisteren al weten dat de online beluistering van Radio 538 de afgelopen week 20 procent hoger was dan de werkweek ervoor,

Ook Jan Lagrouw van E Power laat weten stijgingen te zien in online beluistering van 20 procent ten opzichte van een normale werkweek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in