Overslaan en naar de inhoud gaan

Max Kisman en Mervyn ten Dam opgenomen in ADCN Hall of Fame

De ADCN presenteert zijn jaarboek met drie verschillende covers.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Hall of Fame

ADCN heeft twee topcreatieven geëerd met een plaats in ADCN Hall of Fame: Max Kisman (Kismanstudio) en Mervyn ten Dam (ACHTUNG!). Beiden namen de prijs persoonlijk in ontvangst en werden ter plekke over hun werk geïnterviewd door ADCN-voorzitter Lode Schaeffer en ADCN-bestuurslid Richard van der Laken.

Over de keuze voor Kisman zei Van der Laken het volgende: ‘Als grafisch designer moet je jezelf in de loop van je carrière keer op keer herontdekken en dat lukt lang niet iedereen. Kisman is een voorbeeld van iemand die hier wél in slaagt. Van poster-ontwerper, naar typograaf, naar animator, illustrator en inspirator. Hij is het allemaal.’

Schaeffer over ten Dam: ‘Mervyn is niet alleen een topcreatief, hij is de grondlegger van een cultuur waarbinnen jong talent gestimuleerd wordt om verfrissend, gedurfd en nieuw werk te maken. Hiermee draagt hij bij aan de wereldwijde zichtbaarheid van Nederlandse creativiteit binnen advertising.’

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

ADCN Jaarboek 2015

Later op de avond werd het ADCN Jaarboek 2015 gepresenteerd. Bestuurslid en creative director Joris van Elk heeft samen met Paul Postma en Jacques Koeweiden de structuur, vormgeving en inhoud van het boek vernieuwd. Met een Japanse bindwijze biedt het boek zowel visuele inspiratie als inhoudelijke verdieping. Op uitnodiging van Postma en Koeweiden zijn er drie verschillende covers gemaakt, die &;Advertising, Design en Craft&; uitbeelden.

De covers zijn ontworpen door Christian Borstlap (Part of a Bigger Plan), Studio Joost Grootens en Catalogtree. Seroj, van New Design Associates, tekende voor de briefopener &;Sesame&; die bij het Jaarboek is gevoegd. Ruben Stellingwerf ontwierp de spreads voor de talentsectie in het boek. Samen met Media Monks werkt ADCN aan een nieuw digitaal platform en archief.

Het Jaarboek 2015 is verkrijgbaar op de .

Credits
Fotografie: kee & kee
Film: Dare Creative

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in