
Het rapport – 46 pagina’s dik en met een begeleidend schrijven van chairman en CEO Jack Greenberg- is een onderdeel van de opener manier van communiceren die Mc Donalds tegenwoordig nastreeft. Of zoals Walt Riker van media relaties bij Mc Donalds het formuleert: ‘Transparantheid is de juiste richting. Dat is wat onze klanten willen, wat onze medewerkers willen en wat onze aandeelhouders willen. Ze hongeren naar informatie en communicatie’. Het nieuwe sociale document komt nu Mc Donalds net een zwaar pr-jaar afsluit. In 2001 werd de keten geconfronteerd met verschillende schandalen. Zo werd het aangeklaagd omdat er in de franse frietjes dierlijke extracten zouden worden gebruikt, terwijl dit niet vermeld stond op de ingrediëntenlijst. In het verslag van sociale verantwoordelijkheid staan samenwerkingsverbanden met milieuorganisaties vermeld rond kwesties als hergebruik en het terugdringen van antibiotica bij pluimvee. Ook gaat het rapport nader in op het gemeenschapswerk dat Mc Donalds doet, zoals de Ronald Mc Donald huizen. Het verslag kwam tot stand na toetsing door een organisatie die Business for Social Responsibilty heet. Op de website van de hamburgergigant kan het nagelezen worden. Mc Donalds heeft aangegeven voortaan eens in de twee jaar het sociale beleid te laten toetsen. (Bron: PR Week)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee