Overslaan en naar de inhoud gaan

Mc laat sociaal gezicht zien

Vorige week heeft fastfood keten Mc Donalds voor het eerst een ‘verslag van sociale verantwoordelijkheid’ uitgebracht, waarin het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het rapport – 46 pagina’s dik en met een begeleidend schrijven van chairman en CEO Jack Greenberg- is een onderdeel van de opener manier van communiceren die Mc Donalds tegenwoordig nastreeft. Of zoals Walt Riker van media relaties bij Mc Donalds het formuleert: ‘Transparantheid is de juiste richting. Dat is wat onze klanten willen, wat onze medewerkers willen en wat onze aandeelhouders willen. Ze hongeren naar informatie en communicatie’. Het nieuwe sociale document komt nu Mc Donalds net een zwaar pr-jaar afsluit. In 2001 werd de keten geconfronteerd met verschillende schandalen. Zo werd het aangeklaagd omdat er in de franse frietjes dierlijke extracten zouden worden gebruikt, terwijl dit niet vermeld stond op de ingrediëntenlijst. In het verslag van sociale verantwoordelijkheid staan samenwerkingsverbanden met milieuorganisaties vermeld rond kwesties als hergebruik en het terugdringen van antibiotica bij pluimvee. Ook gaat het rapport nader in op het gemeenschapswerk dat Mc Donalds doet, zoals de Ronald Mc Donald huizen. Het verslag kwam tot stand na toetsing door een organisatie die Business for Social Responsibilty heet. Op de website van de hamburgergigant kan het nagelezen worden. Mc Donalds heeft aangegeven voortaan eens in de twee jaar het sociale beleid te laten toetsen. (Bron: PR Week)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in