
Mobiel betalen staat nog in de kinderschoenen, maar daar gaat snel verandering in komen. Amerikaanse onderzoeken geven nu reeds aan bijna 50 % van de consumenten hun mobiel nu al gebruiken bij het boodschappen doen. Denk dan aan het gebruik een mobiel boodschappenlijstje, opzoeken van recept- en productinformatie. productrecensies en prijsvergelijk, maar ook openingstijden en het zoeken naar een winkel in de buurt.
Bovenstaande Mobile Shopping mogelijkheden zijn reeds volwassen, maar de mobiele betalingsmethodes nog niet. Onderzoeksbureau Telecompaper ziet naar aanleiding van een onderzoek dat 46% van de Nederlandse consumenten nu al interesse heeft in mobiel betalen; een groei van 200% in 3 jaar.
Vacatures
Creatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersMarketing Manager
FloramediaCorporate woordvoerder
TU DelftMobile Purchase Experience
Momenteel zijn er nog veel apps te vinden die het de consument lastig maakt om echt iets te kopen. Er zijn bijvoorbeeld tal van apps, waarin de koper direct uit de app schiet en vervolgens op een mobile site het product pas kan kopen. Vervolgens moet er eerst een account gemaakt worden, die pas actief is wanneer de koper op een link heeft geklikt van een gestuurde email. Kortom: een bad experience. Uit onderzoek van het Engelse Lightspeed Research UK blijkt hoe belangrijk het is om een goede user experience te creeren, wanneer je echt iets wil verkopen via de mobiel. Op de vraag of een slechte Mobile Purchase Experience je zou doen besluiten om niet meer bij via een betreffende ‘mobile shop’ iets te kopen, zei 41% van de ondervraagden volmondig ‘ja’; en 40% twijffelde.
Grootspraak?
Mobiel betalen zal een belangrijk betalingsmiddel gaan worden, waar je als retailer tijdig op moet inspringen. Grootspraak? Denk aan partijen als Bol.com, Zalando en Amazon die met eCommerce activiteiten flink wat marktaandeel van de ‘ouderwetste’ retailer heeft afgesnoept. Grote kans dat mobiel betalen wederom dit landschap gaat veranderen. Om dit te kunnen waarmaken dien je als retailer naast het mobiel betalen ook een goede mobile experience voor de consument te creeeren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee