Overslaan en naar de inhoud gaan

mCommerce beleeft bloei

Mobiel betalen staat nog in de kinderschoenen, maar daar gaat snel verandering in komen. Amerikaanse onderzoeken geven nu reeds aan bijna…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mobiel betalen staat nog in de kinderschoenen, maar daar gaat snel verandering in komen. Amerikaanse onderzoeken geven nu reeds aan bijna 50 % van de consumenten hun mobiel nu al gebruiken bij het boodschappen doen. Denk dan aan het gebruik een mobiel boodschappenlijstje, opzoeken van recept- en productinformatie. productrecensies en prijsvergelijk, maar ook openingstijden en het zoeken naar een winkel in de buurt.

Bovenstaande Mobile Shopping mogelijkheden zijn reeds volwassen, maar de mobiele betalingsmethodes nog niet. Onderzoeksbureau Telecompaper ziet naar aanleiding van een onderzoek dat 46% van de Nederlandse consumenten nu al interesse heeft in mobiel betalen; een groei van 200% in 3 jaar.

Mobile Purchase Experience

Momenteel zijn er nog veel apps te vinden die het de consument lastig maakt om echt iets te kopen. Er zijn bijvoorbeeld tal van apps, waarin de koper direct uit de app schiet en vervolgens op een mobile site het product pas kan kopen. Vervolgens moet er eerst een account gemaakt worden, die pas actief is wanneer de koper op een link heeft geklikt van een gestuurde email. Kortom: een bad experience. Uit onderzoek van het Engelse Lightspeed Research UK blijkt hoe belangrijk het is om een goede user experience te creeren, wanneer je echt iets wil verkopen via de mobiel. Op de vraag of een slechte Mobile Purchase Experience je zou doen besluiten om niet meer bij via een betreffende ‘mobile shop’ iets te kopen, zei 41% van de ondervraagden volmondig ‘ja’; en 40% twijffelde.

Grootspraak?

Mobiel betalen zal een belangrijk betalingsmiddel gaan worden, waar je als retailer tijdig op moet inspringen. Grootspraak? Denk aan partijen als Bol.com, Zalando en Amazon die met eCommerce activiteiten flink wat marktaandeel van de ‘ouderwetste’ retailer heeft afgesnoept. Grote kans dat mobiel betalen wederom dit landschap gaat veranderen. Om dit te kunnen waarmaken dien je als retailer naast het mobiel betalen ook een goede mobile experience voor de consument te creeeren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in