Overslaan en naar de inhoud gaan

Media Innovatie in meertalige landen

Kleine meertalige landen, zoals België en Zwitserland lopen op gebied van media innovatie vaak achter voornamelijk door de beperkte…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kleine meertalige landen, zoals België en Zwitserland lopen op gebied van media innovatie vaak achter voornamelijk door de beperkte mediabudgetten. De budgetten voor mediacampagnes moeten door de taalgebieden in stukken worden gerdeeld; er moeten vaak meer creatiekosten worden gemaakt en lopen de taalgebieden aardig door elkaar (beste voorbeeld: Brussel). Zo heeft een bijna 11 miljoen inwoners tellende België 3 officiële talen (Duits is de 3e taal) en Zwitserland met bijna 8 miljoen inwoners zelfs 4 talen (al wordt Rheto-Romaans maar nog door 0,5% van de Zwitsers als hoofdtaal gebruikt dus verwaarloosbaar). In België heb je dan ook nog de belemmerende 'taalstrijd'-factor. Zelf weet ik me nog te herinneren dat bij enkele mediabureaus in Brussel door de mediaplanners en strategen geen Nederlands werd gesproken. Je kunt je afvragen hoe deze bureaus het Vlaamse gedeelte voor hun klanten ordentenlijke wijze kunnen verzorgen.. Daarnaast gaat er in Belgie relatief een stuk minder van de mediabudgetten naar online toe (tov Nederland).

Kortom: Reeds kleine mediabudgetten, die ook nog in stukken gehakt moeten worden en dan ook hogere creatie kosten = killing voor media innovatie.

Media branchevereniging (een soort MWG) laat met de 1e Zwitserse printcampagne waarin AR wordt gebruikt een stap in de goede richting van media innovatie.
Campagne: Grossen beginnt mit einer Idee

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Blog by Richard Otto ©

Blog by Richard Otto ©

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in