Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediahuis: herstelplan TMG voor op schema

De Belgisch-Nederlandse uitgever heeft zowel omzet als winst vorig jaar fors laten groeien.
Mediahuis
© ANP
Mediahuis
© ANP

Mediahuis heeft een sterk jaar achter de rug. De Belgisch-Nederlandse uitgever zag de omzet met 27 procent stijgen naar bijna 820 miljoen. Het nettoresultaat steeg zelfs met 90 procent naar 28,3 miljoen euro. 

Het was het eerste jaar dat Telegraaf Media Groep (TMG) volledig kon worden meegeteld in de resultaten na de overname in 2017. Dankzij deze Nederlandse activiteiten (samen met NRC en Mediahuis Limburg) kwamen de goede jaarcijfers tot stand. Mediahuis spreekt van 'een significante groei'. 

related partner content for mobile comes here

Herstelplan TMG

Na de overname van TMG keken de Belgen naar een herstelplan gericht op kostenreductie en online groei. Mediahuis meldt dat het plan voor ligt op schema. 

Druk op advertentiemarkt

De Belgische nieuwsactiviteiten doen het minder. Mediahuis meldt een achterblijvende advertentieomzet, in combinatie met een aanzienlijke structurele stijging van de papier- en personeelskosten. De uitgever ziet veel online advertentiebudgetten verdwijnen naar Google en Facebook en spreekt zijn zorg daarover uit.

Anderzijds zijn wel steeds meer consumenten bereid te betalen voor nieuws.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in