Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediascience Exchange Barometer: augustus

In samenwerking met Mediascience laat Adformatie maandelijks de belangrijkste ontwikkelingen zien op de Nederlandse Exchanges, gemeten in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie


De in- en verkoop van digitale media verschuift in hoog tempo in de richting van programmatic buying. De volumes die worden aangeboden en de prijzen die betaald, geven een goed beeld van de ontwikkelingen op de online advertentiemarket. Met de MediaScience Exchange Barometer 2014 gaan we deze ontwikkelingen in beeld brengen. De Barometer toont maandelijks het aantal beschikbare impressies op de Exchanges in Nederland. Oftewel, hoeveel impressies worden er aangeboden door de markt op desktop, mobiel en tablet. 

related partner content for mobile comes here

In de Barometer tot en met augustus, komt het totaal op 23,9 miljard impressies. De grafieklijn &;desktop&; ligt aanzienlijk hoger dan tablet en mobile en laat een mooie groei zien. Tablet vlakt iets af terwijl mobile duidelijke stagnatie vertoont. Mobiel telt mee voor circa 7% van alle impressies, tablet voor circa 8%.

De tabel onder de grafiek geeft de index ontwikkeling weer in cpm tarieven (januari 2014= 100). We zien de gemiddelde desktop cpm stijgen (index 147 in augustus). Ook de gemiddelde tablet cpm beweegt zit sterk in de lift (index 151). Bij mobiel is de prijsontwikkeling negatief, al trekt deze na een dip in juli wel weer iets aan

Uit de Barometer valt af te lezen dat het aanbod van mobiele impressies sterk groeit maar nog lang niet in verhouding staat met de vraag. MediaScience verwacht dat de gemiddelde mobile cpm&;s de komende maanden wel gaan stijgen onder invloed van de groeiende vraag naar mobile advertising. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in