Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiel heeft de toekomst

Met de komst van UMTS ontstaan er nieuwe mogelijkheden om een breed publiek te bereiken. De mobiele telefoon wordt een massamedium met een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Meer dan driekwart van de Duitsers beschikt over een mobiele telefoon en dat maakt het medium buiten-gewoon aantrekkelijk voor adverteerders. Merken als Coca-Cola, McDonald’s, Adidas en Unilever maken er dankbaar gebruik van. Van de campagnes waarin mobiele marketing een rol speelt, bereikt of overtreft 74 procent van de doelstellingen. Zo zette filmdistributeur UIP een succesvolle campagne op rondom de film Madagascar met de mobiele telefoon als belangrijke schakel. In de verpakkingen van snacks waren codes te vinden waarmee de consument ringtones, games en MMS-logo’s kon opvragen. Met de komst van UMTS zullen de mogelijkheden voor mobiele marketing verder toenemen. Dan kunnen ook filmpjes en ga-mes met groot gemak worden verzonden en wordt het mobieltje een massamedium dat voluit kan concur-reren met tv. Met als bijkomend voordeel dat mobiel typische dm-trekken heeft: het effect is veel beter te meten dan bij klassieke reclame.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in