Meer dan driekwart van de Duitsers beschikt over een mobiele telefoon en dat maakt het medium buiten-gewoon aantrekkelijk voor adverteerders. Merken als Coca-Cola, McDonald’s, Adidas en Unilever maken er dankbaar gebruik van. Van de campagnes waarin mobiele marketing een rol speelt, bereikt of overtreft 74 procent van de doelstellingen. Zo zette filmdistributeur UIP een succesvolle campagne op rondom de film Madagascar met de mobiele telefoon als belangrijke schakel. In de verpakkingen van snacks waren codes te vinden waarmee de consument ringtones, games en MMS-logo’s kon opvragen. Met de komst van UMTS zullen de mogelijkheden voor mobiele marketing verder toenemen. Dan kunnen ook filmpjes en ga-mes met groot gemak worden verzonden en wordt het mobieltje een massamedium dat voluit kan concur-reren met tv. Met als bijkomend voordeel dat mobiel typische dm-trekken heeft: het effect is veel beter te meten dan bij klassieke reclame.
Mobiel heeft de toekomst
Met de komst van UMTS ontstaan er nieuwe mogelijkheden om een breed publiek te bereiken. De mobiele telefoon wordt een massamedium met een…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu