Overslaan en naar de inhoud gaan

MonitoringMonday: Oud & Nieuw tradities

Wat gebeurde er afgelopen week op sociale media?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Om te beginnen: de beste wensen voor 2016! Ik ben niet de enige die deze wens in het openbaar deelt: in de 24 uur rond de jaarwisseling werden in Nederland gedeeld op het web. En natuurlijk gebeurde er veel meer.

Loterij

Natuurlijk waren de Staatsloterij en de Postcode Loterij veelbesproken op sociale media. Na afloop ging het over , een en een . Ook opvallend: dat Staatsloterij op 31 december de hashtag inkocht bij Twitter. Daardoor werd er dit jaar meer gesproken over dan over , terwijl dit normaal juist andersom is. Zo’n topic inkopen heeft dus zeker effect! Alleen wel weer jammer dat ze de hashtag zelf niet gebruikten.

Nieuwjaarsduik

Een traditie die wèl met veel sterke social media content werd ondersteund, is de Nieuwjaarsduik. Neem eens een kijkje op ; Facebookpagina. De inzet van Unox sloeg over op de deelnemers, op 1 en 2 januari werden 12 duizend berichten gedeeld die gingen over de Nieuwjaarsduik, waarvan ruim 37% (!) met een foto. Wat te denken over deze foto, gemaakt in Sydney. De Unox-mutsen waren letterlijk overal.

(Bron: )

Radio 2 op Twitter

Over goede content gesproken. Radio 2 wist de Top 2000 goed te ondersteunen met social content. Wat ze handig deden, is tweeten vanuit het Radio 2 account. De fanbase die ze met de Top 2000 aan zich binden, behouden ze daardoor het hele jaar. Slimme zet!

Tot slot was het natuurlijk de week van de lijstjes, zoals de . Oh, en WhatsApp ging op Oudjaarsavond down. Als we niet kunnen whappen, gaan we daar toch gewoon boos over twitteren! Dat ziet er dan zo uit (let op het sentiment):

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in