Overslaan en naar de inhoud gaan

MonitoringMonday: wat social buzz ons leert over de Vakantiebeurs

Wat gebeurde er vorige week op sociale media?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Natuurlijk was het de week van Bowie. De popartiest keerde niet alleen terug in de top van de hitlijsten, zijn overlijden werd in één dag . Veel wereldsterren , terwijl zijn vrouw een dag van tevoren .

related partner content for mobile comes here

Vakantiebeurs

De Vakantiebeurs nam een enquête af onder bezoekers en . Zeker zo interessant - zowel voor de organisatie als de hele reisbranche - is de ongevraagde feedback in de circa 10 duizend social media berichten over de beurs. Kijk maar mee: termen als ‘alleengaande reiziger’, ‘camping’ en ‘app’ geven de richting van de social buzz aan.

Griep

Al eens geprobeerd om voorspellingen te doen met behulp van social media data? Het gebeurt steeds vaker. De Gemeente Eindhoven gebruikt onder andere social media data om drukte te voorspellen (). En vorige week zagen we dat ook een griepgolf te voorspellen is. In Zuid-Holland spraken opvallend veel mensen over griep.

 


 

Nieuwssites

Vorige week nam ik een paar nieuwssites onder de loep, door te kijken hoe vaak nieuwssites linken naar een andere nieuwssite. Wat opvalt: De Telegraaf linkt veel minder naar andere nieuwssites dan andere nieuwssites doen. . Ook interessant: ? Dit is relevant voor jouw merk: je kunt eenvoudig zien of een mediatitel bereid is om over jou te schrijven of ze links op te nemen naar jouw site.

Volgende week: zijn we op Blue Monday echt droevig of is het puur een marketingdingetje.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in