Na de veiling: kunnen Talpa, DPG, Mediahuis, FD en Joost Zuurbier hun dure FM-frequenties terugverdienen?
De veiling levert de overheid 153 miljoen euro op, maar wat brengt het de ‘winnaars’?

Minister Adriaansen maakt de uitslagen van de radioveiling bekend
© ANP foto

Minister Adriaansen maakt de uitslagen van de radioveiling bekend
© ANP foto
De besteding van 153 miljoen euro aan FM-frequenties in een radiomarkt die komende jaren nog ruim een miljard euro aan reclame behelst, roept vragen op: waarom miste Kink een frequentie? Betaalt BNR te veel? Wat doet nieuwkomer Zuurbier? Hoe gaan de hazen lopen?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidPeter, goed artikel, maar je hebt in het kader de internetluistercijfers en aandelen gepakt ipv de reguliere luistercijfers vanuit het NMO. Ik denk dat dat een verkeerd beeld geeft want die internetluistercijfers zeggen dus juist niets over FM. Wellicht is de meest recente NMO cijfers gebruiken passender in deze. Groeten, Rogier