Overslaan en naar de inhoud gaan

Na de veiling: kunnen Talpa, DPG, Mediahuis, FD en Joost Zuurbier hun dure FM-frequenties terugverdienen?

De veiling levert de overheid 153 miljoen euro op, maar wat brengt het de ‘winnaars’?
Minister maakt uitslagen radioveiling bekend
Minister Adriaansen maakt de uitslagen van de radioveiling bekend
© ANP foto
Minister maakt uitslagen radioveiling bekend
Minister Adriaansen maakt de uitslagen van de radioveiling bekend
© ANP foto

De besteding van 153 miljoen euro aan FM-frequenties in een radiomarkt die komende jaren nog ruim een miljard euro aan reclame behelst, roept vragen op: waarom miste Kink een frequentie? Betaalt BNR te veel? Wat doet nieuwkomer Zuurbier? Hoe gaan de hazen lopen?

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Rogier Bruggeman

Peter, goed artikel, maar je hebt in het kader de internetluistercijfers en aandelen gepakt ipv de reguliere luistercijfers vanuit het NMO. Ik denk dat dat een verkeerd beeld geeft want die internetluistercijfers zeggen dus juist niets over FM. Wellicht is de meest recente NMO cijfers gebruiken passender in deze. Groeten, Rogier

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in