Overslaan en naar de inhoud gaan

#Namespotting Weekly: 'Nomen (non) est omen'

De Namespotting Weekly: je wekelijkse dosis naamvermaak geselecteerd door De Naamafdeling.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

is ons vak maar ook het verzamelen van opvallende en hilarische namen is inmiddels dagelijkse kost. Hoog tijd om de leukste vondsten te delen. De Weekly verschijnt elke donderdag met een aantal opvallende merknamen en/of slogans. Elke week een selectie binnen een bepaald (actueel) thema. 

 

In deze eerste editie van Namespotting Weekly een klassieke categorie: ‘Nomen (non) est omen’ (De naam is [g]een voorteken’). Een selectie van 5 namen die bij uitstek van toepassing zijn op een beroep of activiteit van een bedrijf; of juist helemaal niet. Heb je aanvullingen voor deze Namespotting Weekly of suggesties voor een thema in een nieuwe editie? Mail ze gerust naar 

. Tot volgende week.

. Tot volgende week.

 

Houthandel van Steen heeft als slogan: &;ijzersterk maat- en zaagwerk&;

 

Slachterij Henk Worst. Jammer dat Henk geen Hans heet.  

 

Beenhakker heten met als doelgroep mensen die slecht/niet ter been zijn. Klinkt bijna als een sluw business model.

 

Kapper van de Hare zit al 80 jaar in de haren. Een geknipte naam voor een kapper.

 

Kapsalon Kaal. Als zijn klanten het maar niet zijn...

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in