Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland kiest Efteling als sterkste merk

Uit onderzoek van Y&R's Consult Brand Strategy naar 1000 merken met de Brand Asset Valuator laat zien dat consumenten De Efteling het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van Y&R's naar 1000 merken met de laat zien dat consumenten het sterkste merk vinden. Het onderzoek wordt vandaag gepresenteerd.

De winnaars van de BrandAsset?Valuator Awards van 2005 zijn:

Efteling: Het sterkste merk.
In 2003 eindigde Efteling al op de 4e plaats en was de ANWB het sterkste merk. De ANWB is echter in 2005 naar de 15e plaats gezakt. De Efteling is niet alleen het 'leukste en origineelste' merk van Nederland, maar ook 'innovatief', 'vriendelijk', 'onafhankelijk' en 'het geld meer dan waard'.

Vanish Oxi Action: het sterkste nieuwe merk.
heeft een nieuw marktsegment gecreëerd en heeft als merk meer potentie als gevestigde namen als Omo en Ariël. Op de 2e plek staat hier Activia van Danone en op de 3e I-Pod van Apple.

Aquarius: Het sterkst stijgende merk.
Aquarius is het sterkst stijgende merk onder de 1000 merken. Op de 2e plek komt Lacoste en op de 3e plek Wilkinson. The Coca Cola Company weet met en "de man met de hamer" een sterke positie in te nemen in een druk bezette sportdranken markt.

De Top 10 sterkste merken van Nederland, volgens de Brand Asset Valuator, is toch verrassend.

De 10 sterkste merken van Nederland zijn in 2005:

1. Efteling (2003 4e plaats)
2. WWF (2003 8e plaats)
3. Lego (2003 3e plaats)
4. Coca-Cola (2003 2e plaats)
5. NOS
6. Rode Kruis ( 2003 9e plaats)
7. Senseo
8. De Olympische Spelen
9. Douwe Egberts
10. IKEA (2003 6e plaats)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in