Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlandse online streams bereiken meer dan 12 miljoen personen in mei

DPG Media behaalde het hoogste online bereik met zijn contentstreams.
streaming video
streaming video

12,1 miljoen personen bekeken of beluisterden gezamenlijk in mei de online video- en audiostreams op Nederlandse sites en apps (82,1 procent, leeftijd 13 jaar en ouder). Dat blijkt uit de nieuwste cijfers uit het bereiksonderzoek GfK DAM

related partner content for mobile comes here

DPG Media behaalde het hoogste online bereik met zijn contentstreams, meer dan 8,6 miljoen personen. Hierbij zijn met name de video’s op AD en NU.nl populair.

GFK DAM mei 21

Videostreams van Ster (NPO) werden door meer dan 5,3 miljoen personen bekeken in mei. NOS en videoplatform NPO Start zijn hiervoor de grootste kanalen waarop de video’s werden afgespeeld.

Ook meer dan 5 miljoen personen bekeken streams van uitgever Mediahuis, het meeste op websites en apps van De Telegraaf en Dumpert. Smartclip Streams bevatten de video ad streams van Ad Alliance.

Het merendeel van de Nederlandse streams werd bekeken op smartphones (50%), gevolgd door pc/Laptops (29%) en tablets (21%). Relatief gezien bekeken de meeste jongeren (13-34 jaar) de streams. Zij zijn verantwoordelijk voor 41 procent van de streamstarts van Nederlandse publishers in mei.

De dag met het hoogste bereik voor audio- en videostreams was zondag 23 mei, toen onder meer video’s van het Songfestival en Formule 1 in Monaco werden bekeken.

 Bron: Online bereikcijfers GfK GXL / DAM, mei 2021

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in