Overslaan en naar de inhoud gaan

New Skool Media komt in Belgische handen: Roularta Media nieuwe eigenaar

Uitgever wil New Skool Media verder laten groeien met huidige management en de medewerkers.
new skool media
© Site NSM
new skool media
© Site NSM

Roularta Media Group neemt New Skool Media over. De Belgische uitgever is al actief in Nederland en Duitsland. Hier geeft Roularta onder meer Plus Magazine en Landleven uit. Met bijna 1.500 medewerkers en 300 miljoen omzet is het een grote partij. Roularta Media heeft uitbreiding in Nederland als belangrijk strategisch punt. De acquisitie van New Skool Media draagt daar voor grote mate aan bij.

New Skool Media is de op één na grootste magazine-uitgever van Nederland, met 21 mediamerken zoals EW (Elsevier Weekblad), BeleggersBelangen, Delicious, Kijk en Fiets. Bij New Skool Media zijn 170 fte werkzaam die gezamenlijk verantwoordelijk zijn voor een omzet van ruim 45 miljoen euro.

Erwin van Luit, ceo van New Skool Media: 'Roularta wil samen met het management en de medewerkers van New Skool Media verder bouwen aan de doorontwikkeling van onze mediamerken. Ik ben ervan overtuigd dat deze samenwerking en zeker ook de ervaring van Roularta als grote magazine-uitgever in grote mate zal bijdragen aan zowel de kwaliteit als snelheid van deze doorontwikkeling.'

New Skool Media zag vorig jaar het ebitda-resultaat met 4 procent stijgen naar 5,0 miljoen euro bij een omzet van 43 miljoen euro. Daarmee draaide de uitgever een goed jaar.

Xavier Bouckaert, ceo van Roularta, zegt de mediamerken van New Skool Media 'samen met het ervaren management en de gedreven medewerkers' duurzaam te willen ontwikkelen en verder digitaliseren. 

De transactie is nog onder voorbehoud van goedkeuring van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en de de centrale ondernemingsraad, plus akkoord tussen de directie en de EW-Redactieraad. Financiële details over de transactie worden niet bekendgemaakt.

Nederlandse media zijn populair bij Belgische uitgevers. DPG Media en Mediahuis gingen Roularta voor. 

Zeven jaar

Cor Jan Willig en Rob Koghee begonnen New Skool Media zeven jaar geleden met de overname van negentien titels van Sanoma. Twee jaar later kocht de uitgever Elsevier Weekblad van Reed Business Information (RELX) en bracht de titel onder in een aparte business unit. De afgelopen jaren draaide New Skool Media met de nodige ingrepen goed en schreef het zwarte cijfers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in