Overslaan en naar de inhoud gaan

Nextdoor introduceert gesponsorde berichten in Nederland

Hyperlokaal adverteren wordt mogelijk op buurtapp.
smart
© 123RF
smart
© 123RF

Nextdoor introduceert gesponsorde berichten, waarmee adverteerders op hyperlokaal niveau rechtstreeks verbinding kunnen maken met de 6.800 buurten die op het platform actief zijn. Adverteerders kunnen nationale campagnes lokaliseren en de gesponsorde berichten verschijnen direct in de tijdlijn van leden, die daarop kunnen reageren en aanbevelingen kunnen doen. 

Het bedrijf werkt hiervoor samen met WebAds. Postcodeloterij is de eerste adverteerder die van gesponsorde berichten gebruikmaakt. Het gaat om een campagne met cadeaukaarten die winnaars kunnen besteden bij ondernemers in de buurt. 

Privacy

Nextdoor is een buurtapp, waarop je buren leert kennen en informatie, spullen en diensten met elkaar kunt delen. De van oorsprong Amerikaanse app begon in 2016 in Nederland.

Vorig jaar kwam Nextdoor in opspraak wegens onder meer privacy-issues. Volgens consumentenprogramma Radar was de app niet zo besloten als werd beweerd. Nextdoor nam daarop maatregelen, zoals Michel Visser, country lead Nextdoor Nederland, in een blog uitlegde.

Echte naam

Visser zegt nu over de mogelijkheid tot hyperlokaal adverteren: 'Nextdoor-leden gebruiken hun echte naam en verifiëren hun adres, wat zorgt voor een merkveilige omgeving. Hierdoor kunnen wij adverteerders in staat stellen om hun naamsbekendheid en affiniteit te vergroten, verkoopconversie te stimuleren, de loyaliteit van klanten te verbeteren en mond-tot-mondreclame te stimuleren.'

Xavier Schijffelen, ceo van WebAds, meldt dat zich inmiddels zowel lokaal gerichte en gevestigde ondernemingen, als nationaal gerichte adverteerders die in een thuisomgeving van een gebruiker (maatschappelijk) relevant zijn, interesse hebben getoond.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in