Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe Loeki-filmpjes over EK

De populaire reclameleeuw is de hele sportzomer te zien bij Ster
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Loeki de Leeuw
Loeki de Leeuw

De aankomende zomer staat in het teken van sport: het EK voetbal, de Olympische Spelen en de Tour de France zijn samen goed voor maar liefst 420 uur aan live topsport. Dat betekent dat menig sportliefhebber de komende maanden zijn of haar hart kan ophalen. Nog heel even: dan vindt de langverwachte aftrap van het EK plaats en om alvast in oranjesferen te komen, zijn speciale filmpjes van Loeki de Leeuw te zien.

De populaire reclameleeuw, waarvan afgelopen maart bekend werd dat hij terug zou keren op tv, is te zien in EK-thema op NPO 1, 2 en 3. Het allereerste filmpje is op dinsdag 1 juni te bewonderen na het NOS Jeugdjournaal. De publieke omroep zendt naast het EK voetbal onder meer ook de Olympische spelen en de Tour de France uit. Rond al deze sportspektakels zal Loeki een plek krijgen.

Rentree

Loeki verdween in 2004 van de buis maar bleef geliefd, zo bleek onder meer uit een petitie van NPO Radio 2 en uit een analyse van Validators die stelde dat Nederlanders blij zijn om Loeki weer te zien. Daarnaast wees onderzoek van DVJ Insights en Ster uit dat Loeki zorgt voor meer reclame-acceptatie en een hogere bereidheid om reclame te kijken.

Ook bedrijven zien Loeki graag terug: 83% van de adverteerders vindt Loeki relevant wanneer hij of zij adverteren overweegt of wil. Men vindt onder meer het reclameblok aantrekkelijker en leuker (DVJ Insights en Ster, 2021).

Afgelopen maart maakte Ster bekend dat Loeki weer een plek zou krijgen in de Ster-blokken en in ieder geval rondom de sportzomer te zien zou zijn. De definitieve terugkeer vond uiteindelijk rondom het Eurovisie Songfestival plaats, waar in Nederland maar liefst gemiddeld 5,4 miljoen mensen naar keken.

Over Loeki de Leeuw

Loeki de Leeuw is lange tijd onderdeel van de Ster-blokken geweest. Vanaf 1972 was de leeuw te zien tussen de reclames op de tv-zenders van de Nederlandse Publieke Omroep. Zijn kreet ‘Asjemenou’ is alom bekend en heeft zelfs het Van Dale-woordenboek gehaald.

In 2004 was de reclameleeuw voor het laatst structureel in Ster-blokken zichtbaar. Loeki is echter nooit helemaal weggeweest: het leeuwtje was de inspiratiebron voor de Ster Gouden Loeki, de publieksprijs voor de beste tv-reclame die elk jaar wordt uitgereikt.

Afgelopen maart werd bekend dat Loeki in de Ster-blokken zou terugkeren. De terugkeer van de populaire leeuw is het resultaat van een overeenkomst tussen Ster en de eigenaar van Loeki, Louise Geesink. Loeki is voor zijn terugkeer door Geesink Studio in een nieuw jasje gestoken.

Scoort jouw merk met Oranje?

Op 11 juni start het EK voetbal. Het hele kampioenschap is bij de publieke omroep te volgen. De NOS doet van de eerste tot laatste minuut live verslag van het hele EK. Dit betekent 51 wedstrijden en 22 voetbaldagen met volop EK-nieuws. Met programma’s als het EK Journaal en Studio Europa worden alle ontwikkelingen bij de NPO op de voet gevolgd. 

De kansen voor Oranje bieden kansen voor merken: inzetten rondom sport kan namelijk positieve effecten hebben op je commercial. Zo kunnen positieve eigenschappen, zoals sportiviteit, afstralen op jouw merk en kan je meeliften op de hoge waardering van sportevenementen. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het gigantische bereik van de wedstrijden!

Benieuwd hoe jouw merk kan inspelen op deze kansen? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in