Overslaan en naar de inhoud gaan

Nima wil samen met GVR

In een interview met Tijdschrift voor Marketing zegt Nima-voorzitter Muriel Arts dat het Nima toenadering zoekt tot het GVR. Arts: ‘We…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Arts zegt ook dat het Nima een commissie heeft gevormd die een langetermijnvisie voor het Nima moet bedenken. Arts: ‘Drie mensen uit het bestuur, de directeur en wat mensen van buiten moeten een herijking van het Nima gaan leiden. Hoe kijken we aan tegen de marktontwikkelingen en welke rol speelt het Nima daarin? Het Nima bestaat sinds 1966 en heeft nog steeds dezelfde doelstelling. Dat kan betekenen dat er weinig is veranderd of moeten we het toch bijsturen? Hoe kijken we tegen de wereld aan en wat kan onze doelstelling zijn? En wat zijn dan je belangrijkste pijlers? Die groep is in oktober begonnen. Daar nemen we vier maanden voor.’

Concreet staat er voor 2009 meer aandacht voor de opleidingen op het programma. Arts: ‘De opleidingsmarkt is niet transparant. We willen een Nima-kwaliteitswaarmerk introduceren om zo de markt meer transparantie te geven. Welke opleidingen hebben welk niveau? Daar zit de buitenwereld ook op te wachten. Je kunt je een systeem voorstellen met acht stappen. Laag één is de register marketeer. Je weet dat hij kennis en vaardigheden op een bepaald niveau heeft. Zo willen we wat helderheid in die markt brengen, want iedereen kan morgen een marketingopleiding beginnen. We willen kwaliteit herkenbaar maken.’

Het eerste interview met de nieuwe voorzitter van het Nima staat in het novembernummer van het Tijdschrift voor Marketing dat deze week verschijnt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in