
Arts zegt ook dat het Nima een commissie heeft gevormd die een langetermijnvisie voor het Nima moet bedenken. Arts: ‘Drie mensen uit het bestuur, de directeur en wat mensen van buiten moeten een herijking van het Nima gaan leiden. Hoe kijken we aan tegen de marktontwikkelingen en welke rol speelt het Nima daarin? Het Nima bestaat sinds 1966 en heeft nog steeds dezelfde doelstelling. Dat kan betekenen dat er weinig is veranderd of moeten we het toch bijsturen? Hoe kijken we tegen de wereld aan en wat kan onze doelstelling zijn? En wat zijn dan je belangrijkste pijlers? Die groep is in oktober begonnen. Daar nemen we vier maanden voor.’
Concreet staat er voor 2009 meer aandacht voor de opleidingen op het programma. Arts: ‘De opleidingsmarkt is niet transparant. We willen een Nima-kwaliteitswaarmerk introduceren om zo de markt meer transparantie te geven. Welke opleidingen hebben welk niveau? Daar zit de buitenwereld ook op te wachten. Je kunt je een systeem voorstellen met acht stappen. Laag één is de register marketeer. Je weet dat hij kennis en vaardigheden op een bepaald niveau heeft. Zo willen we wat helderheid in die markt brengen, want iedereen kan morgen een marketingopleiding beginnen. We willen kwaliteit herkenbaar maken.’
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeHet eerste interview met de nieuwe voorzitter van het Nima staat in het novembernummer van het Tijdschrift voor Marketing dat deze week verschijnt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee