
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) gaat donderdag de tweede fase van NMO Online. Het onderzoek is flink uitgebreid met onder meer retailmedia, internationale partijen (‘globals’) en veel nieuwe digitale publishers. Dat moet zorgen voor een nog representatiever beeld van het online mediagebruik.
Daarmee wordt NMO Online dé standaard voor de planning van online media in Nederland. Met NMO Online, uitgevoerd door Kantar Media, krijgen mediabureaus, adverteerders en publishers inzichten in bereik, profielen en prestaties van websites en apps. NMO spreekt verder van een verbeterd algoritme voor de koppeling van censusdata en paneldata.
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROS(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWBreed gedragen
‘Door de breedte van de data en de representativiteit is dit onderzoek het fundament voor impactvolle digitale strategieën’, zegt Patricia Sonius, directeur onderzoek van NMO. ‘Met deze uitbreiding zetten we een grote stap richting volledige transparantie in de complete online markt’, voegt directeur Vinex Joris van Lierop toe. Volgens hem ‘biedt NMO Online een breed gedragen, onafhankelijke standaard waar de hele sector op kan bouwen, van publishers tot planners.’
NMO Online wordt ondersteund door de volledige markt en is de enige dataset die zowel door publishers als mediabureaus én adverteerders wordt erkend als norm. NMO Online vormt bovendien een belangrijke bron voor NMO Crossmedia, waarmee NMO toewerkt naar één uniforme standaard voor cross-mediaal bereik in Nederland.
Lancering en campagne
De lancering van deze volgende fase van NMO Online is donderdag met een speciale bijeenkomst bij Kantar Media in Amsterdam. In de periode na de lancering volgen webinars, masterclasses en publicaties van toplijsten en cases om gebruikers verder wegwijs te maken in de nieuwe mogelijkheden.
Er is ook een NMO-campagne gepresenteerd: ‘NMO Online. Onze Standaard’. In de campagne zijn gezichtsbepalende personen vanuit de gehele markt te zien, die met hun medewerking het gezamenlijke belang van NMO en NMO Online onderstrepen.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee