Overslaan en naar de inhoud gaan

NMO Online gaat tweede fase in met toevoeging retailmedia en internationale partijen

‘Met deze uitbreiding zetten we een grote stap richting volledige transparantie in de complete online markt.'
onderzoek
© Afbeelding: Shutterstock
onderzoek
© Afbeelding: Shutterstock

Daarmee wordt NMO Online dé standaard voor de planning van online media in Nederland. Met NMO Online, uitgevoerd door Kantar Media, krijgen mediabureaus, adverteerders en publishers inzichten in bereik, profielen en prestaties van websites en apps. NMO spreekt verder van een verbeterd algoritme voor de koppeling van censusdata en paneldata. 

Breed gedragen

‘Door de breedte van de data en de representativiteit is dit onderzoek het fundament voor impactvolle digitale strategieën’, zegt Patricia Sonius, directeur onderzoek van NMO. ‘Met deze uitbreiding zetten we een grote stap richting volledige transparantie in de complete online markt’, voegt directeur Vinex Joris van Lierop toe. Volgens hem ‘biedt NMO Online een breed gedragen, onafhankelijke standaard waar de hele sector op kan bouwen, van publishers tot planners.’

NMO Online wordt ondersteund door de volledige markt en is de enige dataset die zowel door publishers als mediabureaus én adverteerders wordt erkend als norm. NMO Online vormt bovendien een belangrijke bron voor NMO Crossmedia, waarmee NMO toewerkt naar één uniforme standaard voor cross-mediaal bereik in Nederland.

Lancering en campagne

De lancering van deze volgende fase van NMO Online is donderdag met een speciale bijeenkomst bij Kantar Media in Amsterdam. In de periode na de lancering volgen webinars, masterclasses en publicaties van toplijsten en cases om gebruikers verder wegwijs te maken in de nieuwe mogelijkheden.

Er is ook een NMO-campagne gepresenteerd: ‘NMO Online. Onze Standaard’. In de campagne zijn gezichtsbepalende personen vanuit de gehele markt te zien, die met hun medewerking het gezamenlijke belang van NMO en NMO Online onderstrepen.

NMO Online 2
© NMO
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in