Overslaan en naar de inhoud gaan

NPO Radio 2 stabiel bovenaan tijdens jaarwisseling

Radio 10 maakt opnieuw sprongen vooruit.
radio2
© ANP
radio2
© ANP

NPO Radio 2 bleef marktleider in de periode december 2019-januari 2020. De publieke zender had - vooral dankzij de Top 2000 - een marktaandeel van 18,6 in de commerciële doelgroep 20-49 en zag daarmee het aandeel licht dalen ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder (index 98). 

Dat blijkt uit de vanochtend bekendgemaakte cijfers van NLO/GfK.

De nummer 2 Radio 538 leverde fors in met een marktaandeel van 14,2 (index 89). Ten opzichte van de vorige meetperiode is er wel een stijging. De nummers 3 tot en met 5 hadden alledrie een stijgend marktaandeel, waarbij Radio 10 opnieuw de grootste sprongen vooruit maakt. Qmusic en Sky Radio hebben een index van 105, met marktaandelen van respectievelijk 14,1 en 12,8. Radio 10 komt op 12,4 en een index van 116.

related partner content for mobile comes here
deze

10+

In 10+ wist Radio 2 flink te stijgen als marktleider. De zender heeft enorme voorsprong op de concurrentie met een marktaandeel van 19,0 (was 17,7). Radio 10 is hier nu tweede met met 11,3 (index 113). Sky Radio heeft zusterzender Radio 538 nu ingehaald. Qmusic is hier de nummer 5. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in