Overslaan en naar de inhoud gaan

NPO Radio 2 verliest marktaandeel, Qmusic blijft stijgen

NPO Radio 2 blijft wel marktleider in 10+, Qmusic loopt in 20-49 steeds verder uit.
Radio studio
© 123RF
Radio studio
© 123RF

NPO Radio 2 blijft marktleider in 10+, maar verliest wel marktaandeel. Qmusic kruipt dichterbij en NPO Radio 5 is in opmars. Dat blijkt uit de vanochtend gepubliceerde cijfers van NLO/GfK over de periode maart-april.

In 10+ (de marktaandelen in alle doelgroepen) is NPO Radio 2 voorlopig nog ongenaakbaar met een marktaandeel van 12,7 procent. Het betekent wel een daling van 0,7 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Qmusic komt dichterbij, met opnieuw een forse stijging: van 9,7 naar 10,8 procent. Radio 10 is nu de nummer 3 met een lichte daling naar 10,6. Ook Radio 538 noteert een kleine daling.

related partner content for mobile comes here

NPO Radio 5 blijft het ook goed doen, met veel oudere luisteraars. De publieke zender gaat van 5,0 naar 5,9. 

Kink weet het marktaandeel te verdubbelen ten opzichte van vorig jaar.

 

In de commerciële doelgroep 20-49 zien we weer een enorme stijging voor Qmusic (van 16,4 naar 19,1 procent, index 119). Radio 538 daalt ook hier licht, terwijl NPO Radio 2 wat verder terugvalt.

100%NL weet met een stijging van 3,1 naar 4,1 (index 132) een grote stijging te bewerkstelligen. Radio Veronica, ORN en Slam behoren ook tot de stijgers, net als - ook hier - Kink en NPO Radio 5.

luister mrt/april21
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in