NPO Radio 2 verliest marktaandeel, Qmusic blijft stijgen
NPO Radio 2 blijft marktleider in 10+, maar verliest wel marktaandeel. Qmusic kruipt dichterbij en NPO Radio 5 is in opmars. Dat blijkt uit de vanochtend gepubliceerde cijfers van NLO/GfK over de periode maart-april.
In 10+ (de marktaandelen in alle doelgroepen) is NPO Radio 2 voorlopig nog ongenaakbaar met een marktaandeel van 12,7 procent. Het betekent wel een daling van 0,7 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Qmusic komt dichterbij, met opnieuw een forse stijging: van 9,7 naar 10,8 procent. Radio 10 is nu de nummer 3 met een lichte daling naar 10,6. Ook Radio 538 noteert een kleine daling.
NPO Radio 5 blijft het ook goed doen, met veel oudere luisteraars. De publieke zender gaat van 5,0 naar 5,9.
Kink weet het marktaandeel te verdubbelen ten opzichte van vorig jaar.
Vacatures
Campagneleider fondsenwerving
Natuur & MilieuSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuSenior PR & Communicatie Manager
Bobbery Amsterdam
In de commerciële doelgroep 20-49 zien we weer een enorme stijging voor Qmusic (van 16,4 naar 19,1 procent, index 119). Radio 538 daalt ook hier licht, terwijl NPO Radio 2 wat verder terugvalt.
100%NL weet met een stijging van 3,1 naar 4,1 (index 132) een grote stijging te bewerkstelligen. Radio Veronica, ORN en Slam behoren ook tot de stijgers, net als - ook hier - Kink en NPO Radio 5.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid