Overslaan en naar de inhoud gaan

OK GO Media start Vance.nl

Het nieuwe online contentplatform heeft ambitieuze plannen om met meer inhoud een jongere groep nieuwsconsumenten te inspireren.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

OK GO Media, uitgeverij van onder meer Numrush en Dutchcowgirls, lanceert met Vance.nl een nieuw contentplatform voor de jonge nieuwsconsument die op zoek is naar verrijking en persoonlijke groei. Hoofdredactie ligt in handen van Marjolijn Kamphuis, tevens creative director bij OK GO.

Vance.nl werd afgelopen week feestelijk gelanceerd in het Boom Chicago Theater in Amsterdam. &; is een site vol shareable content maar dan van het soort waar je echt wat aan hebt&; aldus Marjolijn Kamphuis. &;Op de site staan thema’s als persoonlijke ontwikkeling, carrière, ondernemerschap en technologie maar ook maatschappelijke- en lifestyle onderwerpen centraal. Daarmee hopen we lezers in de leeftijd 20 - 34 te inspireren, maar soms ook wat te veranderen in onze maatschappij. Sites met de 10 leukste kattenfilmpjes hebben we immers al genoeg in Nederland.&;

Kwalitatieve niche

In 2012 lanceerde OK GO Media techsite rondom de impact van innovatie en technologie. Deze site bereikt inmiddels ruim 95.000 bezoekers per maand waaronder veel professionals in de media-, business- en technologiesector. Kamphuis benadrukt het belang van een kwalitatieve doelgroep voor het succes van een online magazine: “Je kunt wel miljoenen mensen bereiken, maar onder aan de streep hebben adverteerders veel meer aan een kwalitatieve niche met oog en interesse voor hun product. Met Vance hanteren we het zelfde verdienmodel als bij Numrush: We werken samen met bekende merken aan het ontwikkelen van hoogwaardige content die aansluit op onze lezers.” 

Het afgelopen jaar won onder meer een Content Marketing Award en Lovie nominatie met , een interactieve longread op Numrush in samenwerking met Philips. Andere branded content projecten voor onder meer Samsung, IBM, Intel, T-Mobile en Cisco werden net als deze productie allemaal in-house ontwikkeld in de creatieve studio van OK GO. 

OK GO is ook verantwoordelijk voor de ontwikkeling van contentformules en websites voor andere uitgeverijen en merken. Zo produceert het bedrijf onder meer de website van , en. Een langer interview met Marjolijn Kamphuis over Vance.nl, de formule en de strategie, lees .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in