Overslaan en naar de inhoud gaan

Omzet de Persgroep stabiel in 2017

De bedrijfswinst voor afschrijvingen (EBITDA) bedroeg 216 miljoen euro, de netto courante winst 109 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Christian van Thillo
© de Persgroep
Miniatuurvoorbeeld
Christian van Thillo
© de Persgroep

De Persgroep heeft het jaar 2017 financieel goed afgesloten. In 2016 werd nog een recordomzet geboekt, over heel 2017 wist de uitgever dat te evenaren met 1,45 miljard euro. 

Die omzet komt voor meer dan helft - 56 procent - uit Nederland. De Persgroep is naast België en Nederland ook nog actief in Denemarken.

De netto financiële schuld was 21 miljoen euro. Een miljoen minder dan in 2016. 

De bedrijfswinst in Nederland daalde slechts licht ten opzichte van 2016.

Digitale transformatie

De Persgroep heeft digitale transformatie als prioriteit, zegt topman Christian van Thillo. In België werd daarvoor een belangrijke stap gezet door eind vorig jaar audiovisueel bedrijf Medialaan (televisie, radio, mobile, internet) helemaal over te nemen.

Samen met de uitgeefactiviteiten (De Persgroep Publishing) moet dit zorgen voor een geïntegreerd multimediabedrijf. De convergentie van alle mediavormen op het internet speelt hierin een essentiële rol.Van Thillo: ‘Onze groep investeert volop in de digitale platformen van haar nieuwsmedia. De behoefte aan kwalitatieve, betrouwbare online journalistiek neemt elke dag toe en alsmaar meer mensen zijn ook bereid om ervoor te betalen.'

Volgens Van Thillo hebben de Persgroep-titels bij elkaar nu bijna 300.000 digitale abonnees.

Ook investeringen in video en online videocontent maken onderdeel uit van de strategie. De Belgische CEO zegt dat er dit jaar nog innovaties volgen.

Het volledige jaarverslag 2017 staat hier

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in